سازوکارهای جدید عربستان برای حج
کد خبر: 3906531
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸

سازوکارهای جدید عربستان برای حج

مقامات عربستان شرایط و سازوکارهای جدید این کشور برای موسم حج امسال را اعلام کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسکای نیوز عربی، عربستان شرایط جدید حج را امروز سه‌شنبه، سوم تیرماه در حالی اعلام کرده است که دیروز نیز حج را به دلیل شیوع کرونا تنها برای شهروندان و افراد مقیم این کشور مجاز اعلام کرده بود.

توفیق الربیعه، وزیر بهداشت عربستان با اعلام این شرایط گفت: تنها افراد زیر 65 سال و کسانی که بیماری زمینه‌ای ندارند، اجازه شرکت در حج را دارند.

وی که طی کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با محمد بنتن، وزیر حج و عمره عربستان سخن می‌گفت، افزود: محدودکردن حج به افراد داخل عربستان تنها برای حفظ سلامت مهمانان خانه خدا اتخاذ شده است و در این راستا برنامه‌ها و تدابیر ویژه (مقابله با کرونا) نیز تشدید خواهد شد.

الربیعی تصریح کرد: زائران حج پیش از این فریضه، تست کرونا خواهند داد و پس از حج نیز تا 14 روز در قرنطینه خانگی خواهند بود.

وزیر بهداشت عربستان همچنین گفت: آزمایش کرونا برای کارکنان حج نیز انجام خواهد شد و پیگیر سلامت آنان طی انجام مناسک حج خواهیم بود.

وی با اشاره به تجهیز بیمارستانی مجهز برای هرگونه شرایط اضطراری در حج، تأکید کرد: پروتکل‌های بهداشتی ویژه ایام حج نیز در حال توسعه و تکمیل است.

محمد بنتن، وزیر حج و عمره عربستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: این کشور برنامه اجرایی ویژه و استثنایی برای حج در نظر گرفته است.

انتهای پیام
captcha