اجرای 350 برنامه طی ایام دهه كرامت در مراكز حوزوی فارس
کد خبر: 3906738
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴

اجرای 350 برنامه طی ایام دهه كرامت در مراكز حوزوی فارس

همزمان با ایام دهه كرامت ویژه برنامه‌های متعددی با محوریت معرفت‌افزایی سیره اهل بیت(ع) در مراكز حوزوی استان فارس اعم از آقایان و بانوان برگزار می‌شود كه عمده این برنامه‌ها به‌صورت مجازی هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن ایام دهه کرامت و همراه با سراسر کشور، برنامه‌های متنوعی در بخش‌های گوناگون به‌همت مدارس علمیه بانوان و آقایان در تمام نقاط استان فارس برگزار می‌شود که البته به دلیل شیوع کرونا تلاش بر این شده که این برنامه‌ها به‌صورت مجازی اجرا شوند.

حجت‌الاسلام میثم همایی، معاون تهذیب حوزه علمیه فارس امروز، 4 تیرماه در جمع خبرنگاران در این رابطه گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت در مدارس علمیه استان فارس معرفی ابعاد شخصیتی حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) است.

وی با تأکید بر اینکه ارائه مطالب در خصوص این سه بزرگوار از جمله برنامه‌های مهم مدارس علمیه فارس در دهه کرامت است، اضافه کرد: برگزاری مسابقات مجازی و ایراد سخنرانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مبلغین طرح هجرت در مناطقی که از لحاظ کرونایی مشکلی ایجاد نمی‌کند و در وضعیت سفید قرار دارند، از دیگر برنامه‌هاست.

معاون تهذیب حوزه علمیه فارس همچنین از برگزاری مسابقه خطبه فدکیه همزمان با میلاد امام رضا(ع) خبر داد و گفت: در مجموع ۲۰۰ برنامه به‌صورت مجازی و در مکان‌هایی که از نظر شیوع کرونا مساعد است، به‌صورت حضوری در ایام دهه کرامت برگزار خواهد شد.

لیلا بهرامی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران فارس نیز در این رابطه گفت: مدارس علمیه حضرت زهرای اطهر(س) لارستان، فاطمیه لامرد، کوثر آباده، فاطمیه شیراز، فسا، ام الائمه(س) اقلید، الزهرا(س) گراش، استهبان، ششده، نی ریز و بختگان از جمله مدارسی هستند که به صورت مجازی اقدام به برگزاری جشن به مناسبت دهه کرامت کرده‌اند.

وی افزود: آغاز دهه کرامت با تقدیم یک شاخه گل به همسایه‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران آغاز شد و با اتمام حشن ها و مسابقات فضای مجازی به پایان خواهد رسید.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران فارس نیز در پایان گفت: بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی اعم از برگزاری مسابقه، ارائه مطالب در فضای مجازی و غیره از سوی مدارس علمیه خواهران فارس در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha