روحانی لبنانی به جاسوسی برای اسرائیل متهم شد
کد خبر: 3906743
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸

روحانی لبنانی به جاسوسی برای اسرائیل متهم شد

علی الامین، روحانی شیعه لبنانی که به اتخاذ موضع علیه ایران و حزب‌الله شهره است، به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی متهم شد.

روحانی شیعه لبنان به جاسوسی برای اسرائیل متهم شدبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی 21، دیدار با مقامات اسرائیلی در بحرین، تفرقه‌افکنی میان طوایف مختلف، مخالفت دائمی با مقاومت و شهدای آن، فتنه‌انگیزی و تحریف اصول مذهب جعفری از جمله اتهاماتی است که از سوی دادستان عمومی منطقه جبل عامل لبنان متوجه علی الامین شده است.

براساس گزارش رسانه‌های لبنانی، در صورتی که علی الامین محکوم شود،  اعدام یا حبس ابد در انتظارش خواهد بود و مواضع وی واکنش‌های متفاوتی را در این کشور به همراه داشته است.

در سال 2011 نیز به دنبال حضور الامین در کنفرانس بحرین، لبنانی‌های زیادی اقدام وی در عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی را محکوم کردند. 

این روحانی لبنانی به موضع ضد ایرانی و مخالفت با حزب‌الله مشهور است و روابط خوبی با وهابیون دارد و بارها با حضور در شبکه‌های ماهواره‌ای وهابیون، بر ضد اعتقادات شیعه و علمای شیعه سخن گفته است.

وی در جوانی از علمای مقاومت و حزب‌الله لبنان بود و برای خود جایگاهی داشت. اما پیش از آغاز درگیری حزب‌الله و جنبش امل از این حزب جدا شد و به جنبش امل پیوست و در منابر مختلف علیه حزب‌الله سخنرانی کرد.

انتهای پیام
captcha