یونیسف: کمبود کمک‌های انسانی، جان کودکان یمنی را تهدید می‌کند
کد خبر: 3906955
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

یونیسف: کمبود کمک‌های انسانی، جان کودکان یمنی را تهدید می‌کند

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هشدار داده است كه كمبود شدید كمک‌های بشردوستانه در یمن در پی شیوع كرونا، جان كودكان یمنی را تهدید می‌كند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، میلیون‌ها کودک در یمن به دلیل کمبود شدید بودجه کمک‌های بشردوستانه با توجه به شیوع بیماری کرونا و از بین رفتن زیر ساخت‌های بهداشتی این کشور بر اثر جنگ، با خطر گرسنگی و مرگ روبرو هستند.

یونیسف در گزارشی که به مناسبت سالگرد آغاز جنگ در یمن صادر شده اعلام کرد: 30 هزار کودک یمنی دیگر ممکن است  دچار سوء تغذیه شدید شوند که این امر طی شش ماه آینده جان آنها را تهدید کند.

در این گزارش همچنین آمده است كه تعداد كل كودكان دچار سوء تغذیه زیر 5 سال در یمن به 2.4 میلیون نفر می‌رسد که تقریبا نیمی از كودكان زیر 5 سال در كشور را شامل می‌شود.
 
این شرایط نامناسب، ممکن است تا پایان سال جاری میلادی منجر به مرگ 6 هزار و 600 کودک زیر پنج سال به دلایل قابل پیشگیری شود که 28 درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.
 
سازمان ملل متحد در ماه جاری 1.35 میلیارد دلار کمک‌های بشردوستانه برای یمن را در کنفرانسی جمع‌آوری کرد اما این رقم معادل تقریبا نیمی از 2.41 میلیارد دلار بودجه مورد نیاز است.
 
در این گزارش هشدار داده شده است اگر  54.5 میلیون دلار از این مقدار تا پایان ماه آگوست (دو ماه دیگر) برای خدمات بهداشتی و درمانی دریافت نشود 23 هزار و 500 کودک مبتلا به سوء تغذیه شدید با افزایش خطر مرگ مواجه خواهند شد.
 
این سازمان خواستار کمک فوری به ارزش 461 میلیون دلار برای امور بشردوستانه خود در یمن و 53 میلیون دلار دیگر برای مقابله با بیماری کرونا در این کشور شده است.
 
شیوع بیماری کرونا در اوایل ماه می در یمن باعث کشته شدن 275 نفر شده اما ممکن است تعداد قربانیان، به دلیل ناتوانی مؤسسات بهداشت یمن در تعیین علل مرگ در اکثر موارد، بسیار بیشتر از این باشد.

انتهای پیام
captcha