استقبال مسلمانان دانمارک از حبس سیاستمدار قرآن‌ستیز
کد خبر: 3907291
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

استقبال مسلمانان دانمارک از حبس سیاستمدار قرآن‌ستیز

مسلمانان دانمارک با صدور بیانیه‌ای رضایت خود را از صدور حکم قضایی درباره حبس راسموس پالودن، سیاستمدار اسلام‌ستیز این کشور اعلام کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه «العرب» قطر، در بیانیه مؤسسه وقف سازمان دیانت ترکیه در دانمارک(DTDV) آمده است: با وجود عدم واکنش کافی نهادهای مسئول در برابر حملات اسلام‌ستیزانه پالودن، این حکم قضایی جای امیدواری دارد.

در ادامه بیانیه تأکید شد: چند وقتی است که حملات تحریک‌آمیز و سیاست پالودن در دشمنی با اسلام، مسلمانان و خارجی‌ها(غیردانمارکی‌ها) را دنبال می‌کنیم و همواره در برابر اقدامات تحریک‌آمیز او همچون سوزاندن قرآن هوشیار بوده و خواهیم بود.

مصطفی انجیکلی، رئیس جامعه اسلامی دانمارک(DİT) نیز در گفت‌و‌گو با آناتولی گفت: مسلمانان دانمارک از حکم حبس پالودن، احساس رضایت و خرسندی دارند و ما از مقامات دانمارکی به دلیل اجرای عدالت در این مسئله قدردانی می‌کنیم.

انجیکلی افزود: این حکم نشان می‌دهد که سیستم قضایی دانمارک به مسئولیت خود عمل کرده است.

یادآور می‌شود، دادگاه دانمارک روز پنج‌شنبه، پنجم تیر راسموس پالودن، وکیل و رئیس یکی از احزاب ضد اسلامی این کشور را پس از چندین بار سوزاندن قرآن کریم به اتهام مخالف با قانون ضد نژادپرستی دانمارک به سه ماه حبس محکوم کرد.

وی همچنین به محرومیت از رانندگی به مدت یک سال و تعلیق از شغل وکالت به مدت سه سال محکوم شد.

انتهای پیام
captcha