ویژه‌ برنامه‌های اداره کل اوقاف اصفهان در دهه کرامت
کد خبر: 3907387
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

ویژه‌ برنامه‌های اداره کل اوقاف اصفهان در دهه کرامت

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اجرای مجازی بخشی از برنامه‌های دهه کرامت، گفت: رویدادهای شاخص حضوری در ۱۳ بقعه متبرکه برگزار می‌شود

ویژه‌ برنامه‌های اداره کل اوقاف اصفهان در دهه کرامت

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان حجت‌الاسلام ولی‌الله روان، با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت، اظهار کرد: برنامه‌های این دهه همه ساله توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح ملی و در بقاع متبرکه برگزار می‌کند.

وی افزود: در پنجم ذیعقده به عنوان روز بزرگداشت امامزادگان که از جمله مناسبت‌هایی است که در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به شرایط فعلی کشور و اپیدمی کرونا، گفت: تمامی برنامه‌ها تحت الشعاع قرار گرفته و غالب آنها بدون حضور مستمع برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در بعضی از مکان‌ها که امکان رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد حداقل تعداد برنامه‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

 روان ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، امامزادگان ذخائر و ثروت‌های معنوی کشور به شمار می‌روند، نشانه این است که امامزاده‌ها یکی از مصادیق مسلم و قطعی است که در قرآن هم به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به شعار محوری دهه کرامت در سال جاری، اظهار داشت: «همدلی کریمانه و مواسات به رسم اهل بیت» شعاری است که برای این دهه در نظر گرفته شده و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری موضوع مواسات در این دهه مورد توجه قرار دارد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: در شرایط خاص جامعه به واسطه شیوع بیماری کرونا، تمرکز برنامه‌های دهه کرامت بیشتر روی فضای مجازی است، در این راستا در ۸۸ کانال مربوط به بقاع سطح استان فعالیت‌های مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در ۱۳ بقعه شاخص ملی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مراسم ویژه تجلیل از امامزادگان داشته باشیم.

روان افزود: «برنامه شمیم کرامت» شامل راه اندازی کاروان‌های شادی است که در دهه کرامت به‌ویژه در روز ولادت امام رضا (ع) در دستور کار است و مراسم جشن هم در بسیاری از بقاع بدون حضور مستمع و به صورت زنده یا تولیدی با استفاده از سخنرانان و مداحان برجسته و پوشش رسانه ملی و استانی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: پویش مشارکت در موضوع سراسری «فدای دخترم» با محوریت معاونت فرهنگی آستان حضرت معصومه (س) انجام می‌شود و نماهنگ‌های مرتبط با زیارت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، صلوات خاصه در بقاع خواهیم داشت.

روان با اشاره به برگزاری نمایشگاه، اظهار داشت: پویش «امامزادگان سرزمین من»، توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در دهه کرامت تهیه شده است.

انتهای پیام
captcha