همکاری جهاد دانشگاهی با بنیاد پژوهش‌های رضوی در جشنواره دهه کرامت
کد خبر: 3908562
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶

همکاری جهاد دانشگاهی با بنیاد پژوهش‌های رضوی در جشنواره دهه کرامت

مدیران جهاددانشگاهی و نمایندگی قم بنیاد پژوهش‌های رضوی بر لزوم همکاری‌های هرچه بیشتر در عرصه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی و... تاکید کردند.

همکاری جهاد دانشگاهی با بنیاد پژوهش‌های رضوی در جشنواره دهه کرامتبه گزارش ایکنا از قم به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد قم، سیدعلی حسینی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم، 14 تیر در دیدار با مسئول بنیاد پژوهش‌‌های رضوی در خصوص زمینه‌های همکاری این دو نهاد برای چهارمین جشنواره دهه کرامت که از سوی آستان قدس رضوی در حال اجرا است، گفت و گو کرد.
حسینی در ابتدای این دیدار گفت: حدود 130 استاد دانشگاه در دوره‌های بلندمدت و کوتاه مدتی که جهاد دانشگاهی برگزار می‌کند، با ما همکاری می‌کنند و ما می‌توانیم از این اساتید برای داوری آثار رسیده به جشنواره دهه کرامت استفاده کنیم، بخش ستاد خبری و پیاده‌سازی مصاحبه‌های تخصصی هم در این ایام بر عهده ایسنا و ایکنا بود.
وی افزود: برای اثربخشی کارهای انجام شده باید از فضای مجازی استفاده کرد، در این زمینه هم جهاد دانشگاهی در ایام دهه کرامت با آستان قدس رضوی همکاری داشت. جهاد دانشگاهی سامانه آموزشی تحت عنوان امجد راه‌اندازی کرده که در طول جشنواره هم از این سرور برای ارایه وبینارهای تخصصی استفاده کرد.
همچنین حجت‌الاسلام علی راد، مسئول نمایندگی قم بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، گفت: بنیاد پژوهشی آستان قدس رضوی حدود 40 سال سابقه پژوهشی دارد و  از نهادهای مهم و با تجربه در حوزه پژوهش‌های دینی محسوب می‌شود،‌ برخی از گروه‌های ما مانند گروه‌های تربیتی، فرهنگی و اجتماعی می‌تواند با بخش‌هایی که در جهاد دانشگاهی وجود دارد،‌ همسو باشد، ما می‌توانیم زمینه‌ساز همکاری آستان قدس رضوی با جهاد دانشگاهی قم باشیم.
وی افزود: جشنوار علمی فرهنگی دهه کرامت در بخش‌های ملی و بین‌المللی در حال برگزاری است،‌ هدف این جشنواره تبیین ابعاد مغفول سیره حضرت امام رضا (ع) با رویکرد نخبگانی است،‌ آستان قدس رضوی دونوع برنامه برای دهه کرامت در دو بخش عمومی و تخصصی دارد که اولی برای عموم مردم و در سطح ملی و برنامه های تخصصی و علمی در سطح بین‌الملل برگزار شد.
راد گفت: بخش مهم کار ما در دهه کرامت برگزاری وبینارهای رضوی با عنوان حدیث کرامت بود. در همین زمینه یازده وبینار با حضور اساتید طراز اول حوزه و دانشگاه در سطح کشور در حال برگزاری است. همچنین مسابقات علمی و تخصصی مختلفی هم برگزار می‌شود.
مسئول نمایندگی قم بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، تصریح کرد: در چهارمین جشنواره دهه کرامت که در حال برگزاری است، ‌شش موضوع دهه کرامت در نگاه مراجع تقلید،‌ طرح حدیث کرامت، سیره امام رضا (ع) در گفتار اساتید حوزه و دانشگاه، جایگاه امام رضا (ع) در فرهنگ و آیین شیعیان جهان ( در قالب یک وبینار نیم روزه با حضور 5 استاد از 5 قاره و 25 ملیت)،‌ مصاحبه تخصصی با صاحب نظران حوزه علوم نظری و نمایشگاه کتاب جشنواره رضوی در حال پیگیری است.
در پایان دو طرف با اشاره به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی و بنیاد پژوهش‌های رضوی،‌ بر ادامه همکاری‌ها تاکید کردند.
انتهای پیام
captcha