شستن دست و فاصله‌گذاری اجتماعی؛ دو راه مهم پیشگیری از کرونا
کد خبر: 3908750
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵

شستن دست و فاصله‌گذاری اجتماعی؛ دو راه مهم پیشگیری از کرونا

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با تاکید بر ضرورت رعایت اصل شست وشوی ۲۰ ثانیه‌‎ای دست‌ها هم گفت: مردم نباید نسبت به این مساله بی‌تفاوت باشند و نه تنها ۲۰ ثانیه بلکه بیشتر دست خود را با آب و صابون بشویند تا احتمال انتقال ویروس به آنها به حداقل برسد.

شستن دست و فاصله‌گذاری اجتماعی؛ دو راه مهم پیشگیری از کرونا

افسون تیزویر، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز روز یکشنبه ۱۵ تیر ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موج دوم کرونا زودتر از آنچه که فکر می‌کردیم آغاز شد، اظهار کرد: مردم در مواجه با ویروس کرونا سه نوع برخورد دارند که در نوع اول به خاطر استرس و نگرانی بالا از امور عادی خود بازمی مانند و روال عادی زندگیشان مختل می‌شود.
وی افزود: بخشی از مردم هم با درنظرگرفتن واقعیت‌ها و حساسیت موجود، نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کرده و پیگیر امور عادی زندگی خود هستند.
این مسئول توضیح داد: دسته سومی هم هستند که برای فرار از نگرانی بیش از حد احساس راحتی دارند و نسبت به هشدارها بی تفاوت بوده و تصور دارند دیگران هستند که کرونا می‌گیرند و این ویروس به هر دلیل به سراغ آنها نمی‌آید.
تیزویر با بیان اینکه احتمال ابتلا و انتقال بیماری از دسته سوم زیاد است، توضیح داد: از شهروندان درخواست می‌شود رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت اصل شست وشوی ۲۰- ۲۰ دست‌ها را فراموش نکنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه به واسطه سطح سواد بالای البرز نشینان و رعایت اصول بهداشتی از سوی آنها استان ما علی‌رغم اینکه شاهراه ترددی کشور است، در مقایسه با برخی استان‌های دیگر وضعیت بهتری دارد .
تیزویر گفت: امیدواریم با همکاری بیشتر مردم از موج دوم این بیماری هم با کمترین میزان بستری و فوتی عبور کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت رعایت اصل شست وشوی ۲۰ ثانیه‌‎ای دست‌ها هم گفت: مردم نباید نسبت به این مساله بی تفاوت باشند و نه تنها ۲۰ ثانیه بلکه بیشتر دست خود را با آب و صابون بشویند تا احتمال انتقال ویروس به آنها به حداقل برسد.
معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به وضعیت کادر درمانی استان توضیح داد: کادر درمانی استان از حدود چهار ماه پیش و پس از شیوع ویروس کرونا در فشار کاری زیادی قرار دارند.
وی افزود: با گرم شدن هوا استفاده از وسایل حفاظتی برای این افراد سخت شده به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود بی‌مورد به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه نکنند.

انتهای پیام
captcha