آیت‌الله نجفی توهین رسانه سعودی به مرجعیت را محکوم کرد
کد خبر: 3908874
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰

آیت‌الله نجفی توهین رسانه سعودی به مرجعیت را محکوم کرد

آیت‌الله بشیر حسین النجفی، از مراجع دینی عراق با صدور بیانیه‌ای، اقدام روزنامه سعودی‌ در توهین به مرجعیت دینی عراق را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از عین الانبا، آیت‌الله بشیر حسین نجفی با صدور بیانیه‌ای، توهین روزنامه الشرق الاوسط به مرجعیت دینی عراق را محکوم کرد.
 
در بیانیه آیت‌الله نجفی آمده است: بسیار متأسفیم که برخی مطبوعات در کشورهای عربی به نجف اشرف و علمای آن که برای حفاظت از کشورهای عربی و اسلامی ایستادند و برای رفع بلا و شرارت از سر آن تلاش کردند، توهین می‌کنند.

وی اهانت روزنامه الشرق الاوسط به ساحت آیت‌الله سید‌علی سیستانی، مرجع عالیقدر دینی را بسیار دردناک خواند و آن را ناشی از جهل دست‌اندرکاران این روزنامه نسبت به مواضع شریف و میهنی این مرجع عالیقدر و دیگر علمای نجف اشرف در طول تاریخ دانست.

آیت‌الله نجفی این اقدام سعودی‌ها را به شدت محکوم کرد و افزود: ما از مقامات محلی که این روزنامه در آنجا چاپ می‌شود، می‌خواهیم که مسئول اهانت به ساحت مرجعیت در عراق را مجازات کند و از جوانان فرهیخته خود هم می‌خواهیم از این روزنامه دوری گزینند تا درس عبرتی باشد.

وی در پایان این بیانیه آورده است: نجف اشرف در برابر نیرنگ دشمنان، حامی کشورهای عربی و به خصوص کشورهای اسلامی باقی خواهد ماند و سلام بر کسانی که راه هدایت را پیش گرفتند.
انتهای پیام
captcha