استفاده از ظرفیت سربازان در شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی
کد خبر: 3908887
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳

استفاده از ظرفیت سربازان در شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی

نماینده ولی‎فقیه در لرستان اقتدار و اعتماد را دو خصوصیت نیروهای مسلح دانست و گفت: با توجه به رشد علمی جوانان باید در دوران سربازی آن‌ها از این جوانان در شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی بهره گرفت.

استفاده از ظرفیت سربازان در شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمیبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد یک‌شنبه، 15 تیرماه در دیدار با معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح که در خرم‎آباد انجام گرفت، اقتدار و اعتماد را دو خصوصیت نیروهای مسلح دانست و گفت: خوشبختانه روزبه‌روز دو خصوصیت اقتدار و اعتماد نیروهای مسلح جلوه بیشتری پیدا می‌کند، اقتدار نیروهای مسلح همواره مایه امید برای علاقه‌مندان و از طرفی سبب ناامیدی دشمنان است که یک نمونه آن به مقصد رسیدن نفت‌کش‌های ایرانی با اقتدار کامل به مقصد ونزوئلاست.

وی با بیان این‌که مردم همواره به نیروهای مسلح اعتماد دارند و این اعتماد کاملاً در جامعه مشهود است، افزود: نیروهای انتظامی در شهر، روستا، مرزهای کشور و مراکز مهم صنعتی و اقتصادی همواره در حال ارائه خدمت به مردم هستند که البته این حضور در همه عرصه‌ها نیازمند توجه بیشتر است.  

شاهرخی استان لرستان را پادگان جمهوری اسلامی دانست و گفت: نیروی انتظامی استان لرستان از جهت فعالیت در مقایسه با سایر استان‌ها فعالیت بیشتری دارد ولی از جهت برخی امکانات و تجهیزات نیازمند توجه بیشتری است. جامعه‌ای سالم است که جوانان سالم داشته باشد بر همین اساس باید برای جوانانی که به خدمت سربازی می‌روند برنامه داشته باشیم. استان لرستان در راستای مهارت‌افزایی با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که دارد می‌تواند در مهارت‌افزایی در دوران خدمت سربازی جوانان  پیشگام باشد.

وی گفت: همان‌گونه که جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس با رفتن به جبهه بسیاری از مهارت‌ها را کسب کردند امروزه نیز با توجه به رشد علمی جوانان باید در دوران سربازی آن‌ها از این جوانان در شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی بهره گرفت. در استان لرستان فرهیختگان و برجستگان علمی و دینی وجود دارند که می‌توانند در ارتقای فرهنگ دینی و دانش‌افزایی و مهارت‌آموزی در دوره سربازی برای جوانان میهن اسلامی نقش‌آفرینی کنند و نیروهای مسلح می‌تواند از این ظرفیت بهره ببرد.

عدالت‌محوری و پاک‌دستی؛ دو خصیصه مهم برای مدیران

شاهرخی همچنین در دیدار با رئیس و جمعی از کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان که یک‎شنبه، پانزدهم تیرماه برگزار شد، با بیان این‌که مدیر هر دستگاه همچون خلبان هواپیما است که برای داشتن پروازی موفق نیازمند همکاری و هماهنگی برج مراقبت، مهندسی پرواز و سایر عوامل فرودگاه است، اظهار کرد: هرچه مدیران با تعامل سازنده و هوشمندانه و آگاه از جوانب امور نسبت به محیط کار خود گام بردارند بهتر می‌توانند اهداف سازمانی دستگاه مربوطه را پیش ببرند و جهت رفع مشکلات و بهبود شرایط گام بردارند.

وی افزود: البته مدیریت جهادی و به‌کارگیری همه امکانات به‌نحوی مفید و کارآمد برای رسیدن به اهداف سازمانی همراه با توکل به خدا و همت و کار مضاعف و فعالیت‌های انبوه و متراکم مبتی‌ بر علم و درایت همراه با تدبیر و برنامه‌ریزی و شتاب لازم مورد تأکید است.

امام جمعه خرم‎آباد با بیان این‌که همدلی روابط در محیط کار را بهبود می‌بخشد، اضافه کرد: وقتی مدیران و کارفرمایان با کارمندان و کارکنان خود همدلی می‌کنند سبب می‌شوند آن‌ها در محیط کار احساس پذیرش و حمایت بیشتری داشته باشند درنتیجه احساس بهتر و خوشایندتری نسبت به کار خود پیدا کند‌.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: تعامل مدیر دستگاه باید برادرانه و  بر اساس عدل، اخلاق، دین، انصاف و عدالت‌محوری و پاک‌دستی باشد و کارکنان نیز باید احساس کنند خودشان مدیر هستند و هرگونه خیرخواهی و راهگشایی که برای خودشان مدنظر دارند برای مدیر نیز در نظر بگیرند. در بخش کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در استان لرستان وجود دارد در مقایسه با صنعت راه‌های بسیار کوتاه‌تری جهت تغییر در زندگی مردم وجود دارد.

شاهرخی گفت: امیدواریم در جهاد کشاورزی از ظرفیت‌ لرستانی‌های مقیم مرکز بهره گرفته شود و از آن‌ها دعوت شود تا در راستای پیشرفت استان در حوزه کشاورزی به استان کمک کنند.

انتهای پیام
captcha