برگزاری دوره آموزشی «تربیت مصلحین و حکمین خانواده» در همدان
کد خبر: 3909375
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

برگزاری دوره آموزشی «تربیت مصلحین و حکمین خانواده» در همدان

مدیر بنیاد قرآن استان همدان گفت: دوره آموزشی «تربیت مصلحین و حکمین خانواده» از هفته آینده در همدان اجرا می‌شود.

برگزاری دوره آموزشی «تربیت مصلحین و حکمین خانواده» در همدانجواد صدیق، مدیر بنیاد قرآن استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: دوره آموزشی «تربیت مصلحین و حکمین خانواده» در همدان اجرا می‌شود.
مدیر بنیاد قرآن استان همدان افزود: این طرح با همکاری اداره کل دادگستری استان در راستای تربیت مصلحین و حکمین خانواده از هفته آینده آغاز می‌شود.
وی اضافه کرد: این طرح با هدف استفاده از ظرفیت‌های مردمی و معتمدان جامعه به منظور ایجاد صلح و سازش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه و خانواده‌ها اجرا می‌شود.
صدیق با اشاره اینکه 3 تن از مدرسین مجرب در حوزه خانواده این دوره را دنبال خواهند کرد، گفت: کلاس‌های تربیت مصلحین و حکمین خانواده طی دو ماه ادامه خواهد داشت.
مدیر بنیاد قرآن استان همدان با اشاره به انیکه این طرح در قالب 4 دوره مقدماتی تا پیشرفته اجرا خواهد شد، گفت: در هریک از دوره‌ها بیش از 20 مصلح خانواده حضور خواهد داشت که در مجموع 100 نفر از این دوره‌های آموزشی بهره‌مند خواهند شد.
وی با بیان اینکه به پذیرفته شدگان مدرک معتبر اعطا خواهد شد، گفت: قبول شدگان این طرح به دادگستری استان جهت حضور در شوراهای حل اختلاف معرفی می‌شوند.
صدیق گفت: می‌توان گفت این دوره آموزشی با هدف پیشگیری از طلاق در خصوص مراجعین به محاکم خانواده استان همدان، با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در این مجموعه اجرا می‌شود.
وی ابراز کرد: کسانی که تمایل به حضور دراین دوره آموزشی را داشته باشند می‌توانند با بنیاد قرآن استان تماس حاصل کنند.
صدیق یادآور شد: کلاس‌های نهج‌البلاغه و تفسیر و آموزش قرآن این مجموعه همچون سابق به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل بنیاد قرآن برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha