بیمارستان‌های سپاه همچنان ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی را دارد
کد خبر: 3909959
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
سردار عبداللهی بیان کرد:

بیمارستان‌های سپاه همچنان ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی را دارد

معاون بهداشت و درمان سپاه با اشاره به لزوم تعطیلی فعالیت‌های غیرضرور در شرایط شیوع بیماری کرونا، از آمادگی بیمارستان‌های سپاه برای پذیرش بیماران کرونایی خبر داد و گفت: بیمارستان‌های صحرایی سپاه نیز آماده هستند که در هر نقطه کشور مستقر شوند و به ارائه خدمات بپردازند.

بیمارستان‌های سپاه همچنان ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی را دارندسردار احمد عبداللهی، معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه در ادامه فعالیت‌های قبلی برای مقابله با کرونا، این آمادگی در مجموعه بهداشت و درمان سپاه وجود دارد که همچنان در کنار وزارت بهداشت و درمان به مبارزه با این بیماری بپردازد، گفت: در حال حاضر بیمارستان‌های سپاه در خدمت بیماران مبتلا به کروناست و همچنان خدمات خود را در‌ این باره ادامه می‌دهد.
 
وی افزود: بیمارستان‌های صحرایی سپاه نیز آماده هستند که در هر نقطه کشور، که لازم باشد، مستقر شوند و به ارائه خدمات بپردازند. بسیاری از بیمارستان‌های کشور و تهران در حال حاضر ظرفیت خالی برای پذیرش بیمار دارند، اگرچه حجم مراجعات نسبت به یک ماه قبل بیشتر شده است، اما مسئولان نباید دستپاچه شوند. به جز یک یا دو بیمارستان که فقط به کرونا اختصاص پیدا کرده‌اند، تمامی بیمارستان‎ها ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی را دارند.

معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بیمارستان‌های سپاه همانند گذشته که به کرونا اختصاص داده شده بودند، همچنان توانایی پذیرش بیماران را دارند، گفت: هر بیمارستانی که مورد نیاز باشد، بلافاصله به این بیماران اختصاص داده می‌شود. در حال حاضر بیمارستان بقیه‌الله(عج) ۲۰۰ تخت خود را به این بیماران اختصاص داده است. ضمن اینکه در ماه‌های قبل نیز ۶۰۰ تخت را اختصاص داده بود. این بیمارستان تا ظرفیت ۶۰۰ تخت برای بیماران کرونایی جا دارد.

عبداللهی تأکید کرد: برابر ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی وابسته به این نیرو‌ها به بیماران کرونایی اختصاص داده می‌شوند. یکی دو ماه قبل به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراوانی بیماری و میزان فوت این بیماران کاهش پیدا کرد؛ لذا تخت‌های بسیاری از بیمارستان‌ها به سایر بیماران اختصاص یافت. در حال حاضر به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، مجدداً میزان ابتلا افزایش یافته است و دوباره تخت‌های بیمارستانی به بیماران کرونایی اختصاص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در زمان افزایش شیوع کرونا بسیاری از مراکز و ارائه اعمال الکتیو تعطیل می‌شوند. در حال حاضر این مراکز باز بوده و اعمال الکتیو نیز در آن‌ها انجام می‌شوند. البته هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم.

سردار عبداللهی تأکید کرد: امیدوارم همچنان پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود. لازمه اینکه از این مرحله نیز سربلند بیرون بیاییم، تعطیلی بسیاری از فعالیت‌ها مانند باشگاه‌ها و اجتماعات غیرضرور مانند عزا و عروسی است. این فعالیت‌ها شاید در حالت عادی ضروری باشند، اما اکنون باید تعطیل شوند. ضمن اینکه باید فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت و طرح ترافیک لغو شود تا مانند چند ماه قبل آمار‌ها کاهش یابد.
انتهای پیام
captcha