مخالفت جمعیت علمای الجزایر با پرداخت صدقه به‌جای ذبح قربانی
کد خبر: 3910243
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

مخالفت جمعیت علمای الجزایر با پرداخت صدقه به‌جای ذبح قربانی

جمعیت علمای مسلمان الجزایر در بیانیه‌ای به جنجال به وجود آمده درباره جواز ترک ذبح قربانی در عید قربان امسال پاسخ داد و تأکید کرد: ترک ذبح قربانی در روز عید قربان و پرداخت صدقه به جای آن جایز نیست.  

آماده// فتوای علمای الجزایر درباره ذبح قربانی در عید قربان در شرایط  کرونا

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، جمعیت علمای مسلمان الجزایر در بیانیه‌ای به جنجال به وجود آمده درباره جواز ترک ذبح قربانی در عید قربان امسال پاسخ داد.
 
این جمعیت در بیانیه خود ضمن تشکر از کسانی که درباره امکان پرداخت هزینه قربانی به جای ذبح آن به عنوان صدقه سؤال کرده بودند، افزود: صدقه جای قربانی را نمی‌گیرد.
 
پیش‌تر، «عبدالوهاب بن زعیم» عضو مجلس امت (بخشی از پارلمان الجزایر) خواستار پرداخت هزینه قربانی‌ها به عنوان صدقه به نیازمندان خسارت دیده از بیماری کرونا و لغو مراسم ذبح قربانی در عید قربان امسال شده بود.
 
این عضو پارلمان الجزایر همچنین نسبت به ذبح قربانی‌ در اماکن عمومی به دلیل امکان انتشار بیماری همه‌گیر هشدار داده بود که این اظهارات جنجالی گسترده در این کشور به وجود آورد.
 
بر اساس بیانیه جمعیت علمای مسلمان الجزایر، انجام این مراسم دینی نیازمند آن است که بازارهای فروش گوسفند و عملیات ذبح در محلات پر جمعیت سازماندهی شود و دید و بازدیدهای عید متوقف شده و به تبریک گفتن از راه دور اکتفا شود.
 
انتظار می‌رود که هیئت فتوای وزارت امور دینی الجزایر طی روزهای آینده بر اساس مشاوره با کارشناسان وزارت بهداشت، فتوایی در رابطه با سرنوشت برگزاری مراسم ذبح قربانی در عید قربان امسال صادر کند.
 
یادآور می‌شود، تا یکشنبه شب، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در الجزایر 19 هزار و 195 مورد ثبت شده است که تا کنون یک هزار و 11 نفر از آنان جان خود را از دست داده و 13 هزار و 743 نفر بهبود یافته‌اند.
انتهای پیام
captcha