تأثیر حضور زنان كارآفرین در توسعه اقتصادی كشور
کد خبر: 3910326
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

تأثیر حضور زنان كارآفرین در توسعه اقتصادی كشور

مدیركل امور بانوان و استانداری فارس با اشاره به نقش بانوان كارآفرین در توسعه اقتصادی كشور گفت: موفقیت زنان کارآفرین در جامعه نه تنها از لحاظ اقتصادی بلکه منافع اجتماعی و فرهنگی زیادی برای جامعه دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، سیده‌معصومه دستغیب، مدیركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس امروز، 23 تیرماه  با بیان اینکه نمی‌توان انتظار داشت تمام فارغ‌التحصیلان و افراد جویای کار در اداره و شغل‌های دولتی مشغول باشند، گفت: تشویق کارآفرینان و حمایت از آنان می‌تواند گام موثری در کاهش بیکاری و توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

وی با تصریح اینکه بانوان کارآفرین نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در توسعه اقتصادی کشور دارند، افزود: موفقیت زنان کارآفرین در جامعه نه تنها از لحاظ اقتصادی بلکه منافع اجتماعی و فرهنگی زیادی برای جامعه دارد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده با اشاره به توانمندی و پتانسیل بالای بانوان استان فارس گفت: در سال جهش تولید، بانوان کارآفرین استان فارس خوش درخشیدند و در دور پنجم برترین کارآفرینان زن از استان فارس سهیلا محبی از شیراز، فاطمه فرهادی از داراب، محدثه صفری از روستای هنگام به‌عنوان کارآفرینان برتر انتخاب شده‌اند.

دستغیب ادامه داد: همچنین در دومین جشنواه ملی فرهنگ کارآفرینی بانوان، خدمت و خودکفایی خانواده در مشهد مقدس نسرین ساریخانی از خرم‌بید به نمایندگی از کارآفرینان استان به مرحله کشوری راه یافته‌اند که نشان‌دهنده توانمندی و تلاش بانوان استان فارس دارد.

وی ابراز امیدواری كرد که با اجرای این‌گونه طرح‌ها و جشنواره‌ها ضمن معرفی کارآفرینان برتر در سطح جامعه و ایجاد انگیزه برای آنان، زمینه بهره‌گیری از تجربیات آن‌ها برای سایر بانوان فراهم شود.

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس یادآور شد: با توجه به اینکه شناسایی، حمایت و تشویق زنان کارآفرین سبب الگوسازی و کاهش مشکلات بانوان کارآفرین می‌شود.

دستغیب اضافه كرد: در سال گذشته نشست تخصصی  بانوان کارآفرین استان با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری توسط دفتر امور زنان و خانواده برگزار شد که در این نشست مشکلات بانوان کارآفرین بررسی و ارائه راهکار شد.

انتهای پیام
captcha