اعلام نتایج بخش معارفی جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم
کد خبر: 3910473
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
رشید جعفرپور خبر داد:

اعلام نتایج بخش معارفی جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اعلام نتایج بخش معارفی و رشته‌های حفظ سی و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم خبر داد و گفت: این افراد که در آزمون روز 27 خردادماه حضور یافته بودند به مرحله کشوری جشنواره راه پیدا کرده‌اند.

اعلام نتایج بخش معارفی جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم

رشید جعفرپور، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، از اعلام نتایج سی و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم خبر داد و گفت:‌ شرایط کرونایی حاکم بر کشور باعث شد تا سی و پنجمین دوره جشنواره قرآنی وزارت علوم امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

وی افزود: امسال با توجه به شرایط به وجود آمده، امکان برگزاری مرحله مقدماتی جشنواره در دانشگاه‌ها به صورت جداگانه وجود نداشت و لذا تصمیم گرفته شد تا مسابقات در بخش معارفی و رشته‌های مربوط به بخش حفظ قرآن کریم به صورت مجازی و در یک مرحله برگزار شود.

جعفرپور تصریح کرد: برهمین اساس تمامی شرکت‌کنندگان در رشته‌های معارفی(شامل رشته‌های احکام، آشنایی با احادیث، پرسمان معارفی، ترجمه و تفسیر، ‌سبک زندگی، سیره معصومین، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و حفظ موضوعی) و حفظ قرآن کریم (شامل رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن) روز 27 خردادماه از طریق سامانه quranst.pnu.ac.ir که مربوط به دانشگاه پیام نور است در آزمون سراسری شرکت کردند و نتایج آن در هفته جاری اعلام شده است. این افراد به مرحله کشوری کشوری جشنواره راه پیدا کرده‌اند.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه بیان کرد: برای راه‌یابی نفرات برتر به مرحله کشوری حدنصاب در نظر گرفته شده و افراد در یک رقابت سراسری بر اساس بیشترین نمره کسب شده به مرحله کشوری راه پیدا کرده‌اند.

وی همچنین اظهار کرد: در سایر رشته‌ها و از جمله رشته‌های مربوط به قرائت و ... نیز از دانشجویان خواسته شده است تا فایل‌ قرائت خود را در اختیار دانشگاه قرار دهند. این فایل‌ها در نهایت از سراسر کشور جمع‌آوری شده و در دانشگاه صنعتی اصفهان(میزبان مرحله کشوری جشنواره) مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرد تا نفرات برتر رشته‌های قرائت نیز بر اساس بیشترین نمره دریافتی به مرحله کشوری راه پیدا کنند.

یادآور می‌شود، زمان دریافت تمامی آثار بخش‌های آوایی، هنری، پژوهشی، فناوری و ادبی تا 20 مردادماه در نظر گرفته شده و تمام فایل‌های بخش آوایی (فایل‌های تلاوت تحقیق و ترتیل) و نیز فایل‌های مربوط به رشته‌های دعاخوانی و مناجات‌خوانی، اذان (آقایان) و تواشیح و همسرایی(آقایان)، باید پس از داوری اولیه در دانشگاه (به صورت مجازی) و بر اساس سهمیه دانشگاه (مندرج در آیین‌نامه) حداکثر تا تاریخ 20 مردادماه 1399 به دبیرخانه مرحله سراسری در دانشگاه صنعتی اصفهان ارسال شود.

اسامی برگزیدگان رشته احکام

اسامی برگزیدگان رشته آشنایی با احادیث 

اسامی برگزیدگان پرسمان معارفی 

اسامی برگزیدگان رشته ترجمه و تفسیر

اسامی برگزیدگان رشته سبک زندگی 

اسامی برگزیدگان رشته سیره معصومین(ع)

اسامی برگزیدگان رشته صحیفه سجادیه

اسامی برگزیدگان رشته نهج‌‌البلاغه

اسامی برگزیدگان حفظ موضوعی قرآن

اسامی برگزیدگان رشته حفظ پنج جزء 

اسامی برگزیدگان رشته حفظ 10 جزء

اسامی برگزیدگان رشته حفظ 20 جزء 

اسامی برگزیدگان رشته حفظ کل 

انتهای پیام
captcha