مرحله کشوری سی‌وپنجمین جشنواره قرآن وزارت علوم آغاز شد
کد خبر: 3934099
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
با رقابت مجازی 200 دانشجو؛

مرحله کشوری سی‌وپنجمین جشنواره قرآن وزارت علوم آغاز شد

مرحله کشوری سی‌وپنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از صبح امروز در بخش بانوان آغاز شده و تا 24 همین ماه ادامه خواهد داشت.

آغاز سی و پنجمین جشنواره قرآنی وزارت علوم / رقابت مجازی 200 دانشجو

رشید جعفرپور، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به آغاز مرحله کشوری سی‌وپنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم، گفت: مرحله کشوری این جشنواره در دو بخش بانوان و آقایان از صبح امروز، 19 آبان‌ماه، آغاز شده و تا 24 همین‌ماه ادامه دارد.

وی به برگزاری این دوره از جشنواره به شیوه مجازی پرداخت و افزود: با توجه به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان در این دوره، تیم داوری در این دانشگاه مستقر شده و شرکت‌کنندگان نیز به صورت مجازی رقابت خود را برگزار می‌کنند. در این دوره به دانشجویان پیشنهاد شده تا در صورت داشتن زیرساخت لازم اینترنتی از منزل و یا از طریق حضور در دانشگاه استانی که در آن سکونت دارند، در رقابت حضور یابند.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در این دوره از مسابقات نزدیک به 200 دانشجو در دو گروه بانوان و آقایان و در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و اذان(ویژه آقایان) به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

مراسم اختتامیه این مسابقات نیز یکشنبه، 25 آبان‌ماه، ساعت 18 برگزار می‌شود. در این مراسم تعداد محدودی از برگزیدگان دعوت می‌شوند تا به صورت نمادین مورد تجلیل قرار گیرند. همچنین نفرات برتر بخش‌های ادبی، هنری، فناوری، پژوهشی و معارفی مشخص شده و در مراسم اختتامیه اسامی برگزیدگان تمامی بخش‌ها و رشته‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha