برگزاری تورهای خاص ناشنوایان در مسجد شیخ زاید ابوظبی
کد خبر: 3910487
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴

برگزاری تورهای خاص ناشنوایان در مسجد شیخ زاید ابوظبی

مسئولان مسجد شیخ زاید در ابوظبی، برای بازدید‌کنندگان ناشنوا، برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از منا اف ان، مسئولان مسجد شیخ زاید اعلام كردند که تورهای ویژه‌ای را همراه با راهنمایی به زبان اشاره برای بازدیدکنندگان دچار مشکل شنوايی و افراد علاقه‌مند تدارک دیده‌اند.
 
مسجد جامع شیخ زاید روز گذشته، برنامه‌‌ای را با عنوان «رحاب الحمام» اعلام کرد که هدف آن جذب توانیابان از طریق چند برنامه ابتکاری است که از سوی این مرکز به عنوان بخشی از تعهد خود به مسئولیت‌های اجتماعی و اعتقاد به نقش فعال و تأثیرگذار این قشر انجام می‌شود.
 
نخستین ابتکار این مرکز در این چارچوب، تورهای ویژه فرهنگی از راه دور به زبان اشاره برای جامعه ناشنواست که با همکاری چند سازمان دیگر به صورت مستقیم از کانال اینستاگرام خود به دو زبان عربی و انگلیسی پخش می‌کند.
 
 مرکز بزرگ مسجد شیخ زاید، از طریق این برنامه، از زبان اشاره برای مخاطبان عرب و انگلیسی زبان به عنوان کانال جدید ارتباط فرهنگی با توانیابان در فرهنگ‌های مختلف در سراسر جهان استفاده می‌کند.
 
در همین چارچوب، در حال حاضر این مرکز در حال آموزش و توانمندسازی توانیابان است که در برگزاری تورهای اختصاصی ویژه به زبان اشاره با هدف استفاده از ناشنوایان و علاقمندان مشارکت کنند.

این مسجد که پس از مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص)، سومین مسجد بزرگ جهان است و در سال ۲۰۰۷ میلادی با هزینه ۵۵۰ میلیون دلاری ساخته شد.

نام این مسجد از «شیخ زاید بن سلطان آل نهیان» بنیانگذار و نخستین حاکم کشور امارات گرفته شده است. وی که در سال ۲۰۰۴ درگذشت در همین مسجد دفن شده‌ است.

معماری اسلامی این مسجد توجه بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی را به خود جذب کرده است به طوری که این مسجد ۷۶ درخواست پوشش خبر و گزارش از شبکه‌های تلویزیونی امارات، آمریکا، استرالیا، بلژیک، ارمنستان، مصر و دانشگاه آکسفورد انگلیس داشته است.
 
سال 2019، این مسجد پذیرای ۴ میلیون و ۴۸۰ هزار بازدید‌کننده از کشورهای مختلف جهان بوده است و ۹۷۰ هزار نفر از این بازدیدکنندگان در این مسجد نماز خوانده‌اند.
انتهای پیام
captcha