وضعیت استفاده از ماسک در اصفهان بهبود یافت
کد خبر: 3910578
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰

وضعیت استفاده از ماسک در اصفهان بهبود یافت

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: میزان استفاده از ماسک در بین مردم اصفهان از اواسط تیر ماه امسال و پس از راه‌اندازی پویش همگانی «من ماسک می‌زنم» بهبود یافت.

میزان استفاده از ماسک در اصفهان بهبود یافت

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، فدایی، اظهار کرد: افزایش استفاده مردم اصفهان از ماسک در یک هفته اخیر به‌وضوح قابل مشاهده است و امیدواریم که با اطلاع‌رسانی و آموزش بیشتر، این امر گسترش یابد.

وی افزود: نمی‌توانم عددی از میزان استفاده مردم اصفهان از ماسک اعلام کنم، اما افزایش استفاده از آن نشان می‌دهد که راه‌اندازی پویش «من ماسک می‌زنم» و هشدارهای داده شده درباره افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در آن مؤثر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه میزان استفاده مردم از ماسک هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده است، تصریح کرد: لازم است که استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده و شلوغ مانند فروشگاه‌ها افزایش یابد.

فدایی با اشاره به اینکه تفاوتی بین گروه‌های سنی مختلف درباره استفاده از ماسک وجود ندارد، اظهار کرد: ماسک‌های جراحی ساده و پارچه‌ای برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در زمان حاضر مناسب است و استفاده از ماسک‌های N۹۵ توصیه نمی‌شود.

وی درباره نظارت بر استفاده متصدیان واحدهای صنفی از ماسک، توضیح داد: اصفهان ده‌ها هزار واحد صنفی دارد و مرکز بهداشت استان آن‌قدر نیرو ندارد که بتواند به همه آنها و یکی یکی سرکشی کند، بنابراین تلاش می‌شود که علاوه بر بازرسی‌ها با برنامه‌های آموزشی و فرهنگسازی در این زمینه اقدام شود.

فدایی با اشاره به اینکه ویروس کرونا به شدت در سطح استان اصفهان در گردش است و در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌بریم، گفت: در صورتی که بیش از ۹۰ درصد مردم از ماسک استفاده کنند، می‌توانیم تأثیر آن را در کاهش شیوع بیماری در روزهای آینده به طور مشهود ببینیم.

انتهای پیام
captcha