تمركز‌زدایی از دولت اجرایی شود / تسریع حل مشكلات مردم با تشكیل دولت محلی
کد خبر: 3910813
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸

تمركز‌زدایی از دولت اجرایی شود / تسریع حل مشكلات مردم با تشكیل دولت محلی

رئیس شورای عالی استان‌ها با تأکید بر شروع اجرای تمرکززدایی از دولت گفت: باید به سمت دولت‌های محلی حرکت کنیم تا مشکلات مردم در دولت‌های محلی برطرف شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای ‌عالی استان‌ها، علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص تشکیل دولت محلی برای تسریع در حل مشکلات مردم اظهار کرد: ۱۲۵ هزار و ۹۹۲ نفر در شورا‌های شهر و روستای سراسر کشور فعالیت می‌کنند که معتمدین مردم در شهر‌ها و روستا‌ها محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: شورای عالی استان‌ها، مجلس دوم کشور محسوب می‌شود و به واسطه وجود شورا‌ها و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نقش تقنینی و اجرایی در سراسر کشور دارد.

احمدی بیان کرد: اکثر خدمات در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و خدماتی از جمله مجوز ساخت و ساز، توسعه فضای سبز، ارائه امکانات بهداشتی و درمانی و همین طور خدمات شهری از سوی مدیریت شهری و روستایی انجام می‌شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: شورا‌های شهر و روستا سیاست‌گذاران نقطه به نقطه در کشور هستند که تمامی مشکلات را شناسایی و سیاست‌گذاری لازم را انجام می‌دهند و اگر شوراها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نبودند، چه نهادی توانایی رسیدگی و حل مشکلات مردم را در موضوعات خدماتی و زیست محیطی داشت؟

وی بیان کرد: وقت آن رسیده است که تمرکززدایی از دولت اتفاق بیفتد و به سمت دولت‌های محلی حرکت کنیم و مردم مشکلاتشان را در دولت‌های محلی برطرف کنند.

احمدی در پایان گفت: یکی از ارکان تشکیل دولت‌های محلی، اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی است که کلیات آن نیز در کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.
انتهای پیام
captcha