دادگاه صهیونیستی اعتراض به حکم زندان شیخ «رائد صلاح» را رد کرد
کد خبر: 3910959
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

دادگاه صهیونیستی اعتراض به حکم زندان شیخ «رائد صلاح» را رد کرد

دادگاه رژیم صهیونیستی درخواست تیم دفاع شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی فلسطین در سرزمین‌های اشغالی را برای تجدیدنظر در حکم او نپذیرفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری۲۱، دادگاه رژیم صهیونیستی پیش از این روز ۲۱ بهمن ۹۸ شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی ۱۹۴۸ را به اتهامی که به ظن اسرائیل فعالیت‌هایی غیر قانونی بوده است، به ۲۸ ماه حبس محکوم کرد.

رژیم صهیونیستی پیش از این در ۳ آذر ماه ۹۸ شیخ صلاح را به حمایت از سازمان «جنبش اسلامی در اراضی اشغالی ۱۹۴۸» که رژیم صهیونیستی هرگونه فعالیت این جنبش را ممنوع و غیر قانونی اعلام کرده، و نیز تشویق به خشونت دانسته، محکوم کرده بود.

این حکم قرار بود از ماه اسفند ۹۸ آغاز شود اما تیم دفاعی به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا از دادگاه رژیم صهیونیستی درخواست تجدید نظر کردند که دیروز پنجشنبه، ۲۶ تیر این درخواست از سوی دادگاه رژیم صهیونستی پذیرفته نشد.

این دادگاه شیخ صلاح را به حصر خانگی و محدودیت‌های جدی اعم از جلوگیری از ارتباط با مردم به استثناء بستگان درجه یک موظف دانسته است.

شیخ رائد صلاح رهبر «جنبش اسلامی فلسطین در سرزمین‌های اشغالی 1948»، هنگام حضور در دادگاه حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: گشودن مسجد ایاصوفیه در استانبول به روی نمازگزاران مقدمه برای آزادسازی مسجدالاقصی در قدس اشغالی است.

شیخ صلاح تأکید کرد: اصول اسلامی و فلسطینی ما در نبردی که مسجدالاقصی و بیت‌المقدس را مورد هدف قرار داده است، پیروز هستند.

شیخ صلاح با بیان اینکه حکم دادگاه رژیم صهیونیستی برای تأیید حکم زندان وی مورد انتظار بود، گفت: ما آزادانه وارد زندان خواهیم شد و آزادانه از آن خارج خواهیم شد و رژیم صهیونیستی هیچگونه حقی در خاک مسجد مبارک الاقصی ندارد.

صلاح با تأکید بر اینکه ما پیروز هستیم، گفت: در این بحران اضطراری هیج راه‌حلی به جز محو رژیم صهیونیستی وجود ندارد و نباید هیچگونه سازش و گفت‌وگو برای خروج اشغالگران از مسجدالاقصی وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: روزی نخواهد رسید که ما بخواهیم برای مبانی و ارزش‌های خود چانه بزنیم؛ نماز خواندن و مقاومت در مسجدالاقصی یکی از مبانی دینی ماست و برای پیاده‌سازی آن از رژیم غاصب صهیونیستی اجازه نخواهیم گرفت.

صلاح در ادامه بیان کرد: ساختمان مسجدالاقصی حق مسلم مسلمانان است و عزت و آزادی آن یک ضرورت است.

وی در پایان تأکید کرد: مسجد الاقصی از خون و جان و تمام زندگیمان عزیزتر است و هر کسی که ما را به افراط‌گرایی و تروریسم متهم کند، خود افراطی و تروریست است.

انتهای پیام
captcha