شیخ رائد صلاح: اراده ملت‌ها برای آزادی مسجد الاقصی بر نیات سازشگران فائق می‌آید
کد خبر: 3916761
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱

شیخ رائد صلاح: اراده ملت‌ها برای آزادی مسجد الاقصی بر نیات سازشگران فائق می‌آید

دبیر کل جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی 1948 در حالی که دور دوم اسارت وی در بند رژیم صهیونیستی از ساعاتی دیگر آغاز می‌شود، گفت که اراده ملت‌ها بر نیات سازشگران غالب خواهد شد و مسجد الاقصی با نابودی رژیم اشغالگر آزاد می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «شیخ رائد صلاح»، رئیس جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ از صبح روز یکشنبه مرحله جدیدی از صبر و مقاومت خود را با تحمل اسارت در زندان الجلمه در نزدیکی شهر حیفا آغاز خواهد کرد.

شیخ صلاح امروز در آستانه آغاز مرحله دوم اسارت خود در پیامی به امت عربی و اسلامی از خطر سازش با رژیم اشغالگر گفت.

او تأکید کرد: «رژیم‌هایی که با اشغالگران سازش می‌کنند، به رویای آنها در نابودی مسجد الاقصی و ساختن مجسمه ادعایی هیکل و ادامه تجاوز به مسجد و نمازگزاران مشروعیت می‌بخشند».

شیخ صلاح تأکید کرد: «مسجد الاقصی یک اخوت ابدی بین مکه، مدینه و قدس تشکیل می‌دهد و هیچ قدرت ظالمی، به هر زبانی که سخن بگوید، نمی‌تواند وحدت کنونی میان این اماکن مقدس را از بین ببرد».

وی افزود: «نمی‌توان در برابر تعدی به حق ساکت بود. وجدان امت معاملات الحاق و سازش را رد می‌کند، زیرا هدف از آن تحمیل فرهنگ اسارت و اهانت به ملت‌های مسلمان و عربی است و این معاملات مرده به دنیا آمده و باطل خواهد شد».

شیخ صلاح گفت: «ملت‌ها نافرمانی از اصول عربی و اسلامی را رد می‌کنند، مشروعیت رژیم اشغالگر در فلسطین را نمی‌پذیرند و گسترش پروژه صهیونیستی در بدنه دنیای عربی و اسلامی را قبول ندارند».

او خطاب به امت عربی و اسلامی گفت: «شما مایه عزت و افتخارید. شما هم در عشق به قدس و مسجد الاقصی با ما در رقابتید، اما من مطمئنم این ملت زخم‌خورده که با رنج‌های بسیاری از جمله اشغالگری‌های بیگانگان مواجهند، به همین شکل باقی نخواهند ماند و اراده ملت‌ها در تحقق آرمان‌های فلسطینی موفق خواهد شد و هیچ قدرت عصیانگری جلودار آنها نخواهد بود و روزی خواهد آمد که فوج فوج امت اسلامی با نابودی رژیم اشغالگر در مسجد الاقصی گرد هم می‌آیند».

رژیم صهیونیستی در بهمن‌ماه گذشته با برگزاری دادگاهی در شهر حیفا، شیخ رائد صلاح را به اتهام انجام 4 جرم جداگانه از جمله «تحریک به خشونت و تروریسم» که در حقیقت تشویق به مقاومت بر ضد اشغالگری اسرائیل است، به 28 ماه زندان محکوم کرده است.

 با توجه به اینکه شیخ صلاح 11 ماه در بند اسارت بوده، 17 ماه از مدت محکومیت او باقی می‌ماند که از فردا یکشنبه شروع می‌شود.

انتهای پیام
captcha