معرفی بخش ویژه جشنواره قرآنی وزارت بهداشت / پیش‌بینی حضور 20 هزار نفر
کد خبر: 3911054
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

معرفی بخش ویژه جشنواره قرآنی وزارت بهداشت / پیش‌بینی حضور 20 هزار نفر

بخش ویژه سردار سلیمانی در بیست‌و‌پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت از جمله بخش‌هایی است که تمامی شهروندان اجازه ثبت‌نام و حضور در آن را خواهند داشت.

معرفی بخش ویژه جشنواره قرآنی وزارت بهداشت / پیش‌بینی حضور 20 هزار نفر

بیست‌وپنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این روزها مرحله ثبت‌نام خود را در رشته‌ها و بخش‌های مختلف پشت سر می‌گذارد. یکی از بخش‌هایی که در این دوره برای نخستین بار به جشنواره اضافه شده بخش ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی است که ویژگی خاص آن نیز حضور عموم مردم در این بخش است.

حسین همتی، کارشناس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد این بخش از بیست‌وپنجمین دوره جشنواره قرآنی وزارت بهداشت گفت: بخش ویژه سردار سلیمانی پنج رشته شعر، داستان، نماهنگ، اپلیکیشن و مقاله‌نویسی دارد و تمام شهروندان اعم از دانشجویان می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند. محوریت این بخش آرمان‌های این شهید سرافراز است.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام برای حضور در این جشنواره آغاز شده است، افزود: این زمان تا پایان شهریورماه ادامه دارد و متقاضیان از طریق پایگاه quran.behdasht.gov.ir می‌توانند برای حضور در این بخش اعلام آمادگی کنند. از هفته قبل تبلیغات این بخش آغاز و به همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها پوستر جشنواره ارسال شده تا شاهد حضور پررنگ مردم در این بخش باشیم.

کارشناس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در بخش ویژه جشنواره حداقل 20 هزار نفر حضور داشته باشند، گفت: این بخش همچون دیگر بخش‌های جشنواره که مبتنی بر ارسال اثر است یک مرحله دارد و آثار دریافتی در یک مرحله داوری و برگزیدگان معرفی و تجلیل می‌شوند.

همتی همچنین در مورد دیگر بخش‌های بیست‌وپنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت اظهار کرد: آخرین تمهیداتی که در بخش تیمی و در رشته مناظره در نظر گرفته شده مبنی بر این است که مرحله اول این رشته به صورت غیرحضوری و ویدئوکنفرانسی برگزار شود. سایر رشته‌ها نیز بر اساس زمان‌بندی اعلام شده برگزار خواهد شد. برای مثال رقابت بخش معارفی در مهرماه و به صورت آنلاین و از طریق سامانه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در بخش آوایی نیز مقرر شده است در دانشگاه‌هایی که در مناطق قرمز کرونایی قرار دارند، که تاکنون به 25 دانشگاه رسیده است، مسابقات به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. در این بخش هر شرکت‌کننده‌ فایل اجرای خود را تحویل دانشگاه می‌دهد تا مورد داوری اولیه قرار بگیرد، در ادامه برگزیدگان مرحله دانشگاهی به مرحله کشوری راه خواهند یافت، مسابقات در مناطق سفید نیز به صورت حضوری و مانند شرایط عادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha