آزمون معارفی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت برگزار می‌شود
کد خبر: 3928771
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
فردا با حضور 54 هزار شرکت‌کننده؛

آزمون معارفی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت برگزار می‌شود

آزمون بخش معارفی بیست‌وپنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت 22 مهرماه با حضور بیش از 54 هزار شرکت‌کننده در سه گروه دانشجویان، کارکنان و اساتید برگزار می‌شود.

آزمون معارفی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا، آزمون بخش معارفی بیست‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن وزارت بهداشت، از صبح فردا 22 مهرماه در گروه‌های دانشجویان، اساتید و کارکنان به صورت همزمان در سراسر کشور و در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

آزمون رشته احکام این آزمون از ساعت 9 تا 9:45، آزمون رشته‌های نماز، سبک زندگی اسلامی و آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه از ساعت 10:15 تا 11، آزمون رشته‌های آشنایی سیره معصومین(ع)، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم و آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه 12:15 تا 13 و آزمون رشته‌های آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، ‌پرسمان معارفی و حفظ موضوعی قرآن نیز از ساعت 13:30 تا 14:15 برپا خواهد شد.

روح‌الله محمدعلی‌نژاد، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد میزان مشارکت دانشجویان، کارکنان و اساتید در این آزمون بیان کرد: بر اساس آخرین آمار تا روز گذشته 8185 دانشجو، 44197 کارمند و 1670 استاد و در مجموع 54052 شرکت‌کننده خواهیم داشت.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در مورد شیوه برگزاری این آزمون گفت: آزمون‌ رشته‌های مختلف به هر دو صورت مجازی و حضوری است. این امکان برای برخی دانشگاه‌ها با شرکت‌کننده معدود در نظر گرفته شده تا با توجه به فراخور مشارکت‌کننده، آزمون را به صورت حضوری برگزار کنند، با وجود این اولویت بر برگزاری مجازی است.

وی در مورد تعداد نفراتی که به مرحله بالاتر راه پیدا می‌کنند، گفت:‌ براساس آیین‌نامه، هر دانشگاه طبق سهمیه‌اش، نفرات برتر را به مرحله بالاتر معرفی می‌کند. تعداد سهمیه براساس تعداد ثبت‌‌نام‌ها بوده است، مثلاً در گروه دانشجویان و کارکنان برای هر 40 ثبت نامی یک سهمیه در نظر گرفته شده است،‌ یعنی دانشگاه به ازای هر 40 ثبت‌نام‌کننده یک نفر را باید برای حضور در مرحله کشوری معرفی کند. در بخش اساتید نیز با توجه به اینکه گستره حضور کمتر است از هر پنج ثبت نامی یک سهمیه در نظر گرفته شده است. این معرفی منوط به کسب حدنصاب است.

محمدعلی‌نژاد در مورد زمان برگزاری مرحله سراسری این آزمون نیز بیان کرد: تاریخی را در نظر گرفته‌ایم، اما با توجه به وضعیت شیوع کرونا در کشور نیاز به بررسی بیشتری دارد.

انتهای پیام
captcha