فیلم | تلاوت محمود خلیل الحُصری جوان با لباس احرام
کد خبر: 3911328
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

فیلم | تلاوت محمود خلیل الحُصری جوان با لباس احرام

شیخ محمود خلیل الحُصَری در 17 سپتامبر 1917 میلادی متولد شد. او از قاریان مشهور مصر بود و تلاوت‌هایی دلنشین از خود به یادگار گذاشت.

فیلم | تلاوت محمود خلیل الحُصری جوان با لباس احرام

به گزارش ایکنا، شیخ محمود خلیل الحصری (زاده ۱۷ سپتامبر ۱۹۱۷ – درگذشته ۲۴ نوامبر ۱۹۸۰) قاری قرآن مشهور مصری بود. معمولاً از وی در کنار عبدالباسط، منشاوی و مصطفی اسماعیل به سبب تأثیرگذاری در جهان اسلام نام برده می‌شود.

وی نخستین قاری‌ای بود که قرآن را به صورت ترتیل قرائت و بر روی نوار کاست ضبط کرد.

محمود خلیل الحصری در روستای «شبرا النمله» شهر «طنطا» در استان غربیه مصر متولد شد. او در هشت سالگی قرآن را به ‌طور کامل حفظ کرد و در 12 سالگی به حوزه علمیه طنطا رفت و پس از مدتی وارد دانشگاه الازهر قاهره شد.

الحصری در آزمون سال ۱۹۴۴ میلادی برای شناسایی بهترین قاری قرآن در رادیو مصر، رتبه نخست را کسب کرد. این قاری مصری در ۲۴ نوامبر ۱۹۸۰ در 63 سالگی درگذشت.

تلاوتی قدیمی از محمود خلیل الحصری جوان با لباس احرام در موسم حج که در آن آیه 35 سوره حج «الَّذِينَ إِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَالصَّابِرِينَ عَلَىٰ مَا أَصَابَهُمْ وَالْمُقِيمِي الصَّلَاةِ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ: آنهایی که چون یاد خدا شود دلهاشان هراسان شود و (در راه او) هر چه مصیبت بینند صبور باشند و نماز به پا دارند و از آنچه روزیشان کردیم انفاق کنند» را تلاوت کرده است، در ادامه می‌بینید:

انتهای پیام
captcha