شکست توطئه‌های صهیونیستی با وحدت فلسطین و حمایت‌های عربی _ اسلامی
کد خبر: 3911414
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
اسماعیل هنیه تاکید کرد:

شکست توطئه‌های صهیونیستی با وحدت فلسطین و حمایت‌های عربی _ اسلامی

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که فلسطینی‌ها با ایجاد وحدت ملی و حمایت کشورهایی عربی و اسلامی طرح الحاق و معامله قرن ترامپ را شکست می‌دهند.

به گزارش ایکنا و به نقل از پایگاه خبری المنار، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که تماس‌های جاری میان  این جنبش با فتح بدون وساطت خارجی جریان دارد و موجب نگرانی شدید رژیم صهیونیستی شده که از عواقب آن هراس دارد.

اسماعیل هنیه در سفر به دوحه، پایتخت قطر بر مقاومت و مبارزه مسلحانه به عنوان گزینه راهبردی حماس تاکید کرد و گفت که عرب‌هایی که با تخریب مسئله فلسطین درصدد هستند نزدیکی و عادی سازی روابط خود را با رژیم صهیونیستی توجیه کنند کارشان به جایی نمی‌رسد و امید است که همه آنها به موضع تاریخی خود در حمایت از آرمان‌های فلسطینی بازگردند.

هنیه در نشست خبری از تلاش‌ها برای ایجاد وحدت ملی فلسطین گفت و این موضوع را از مهمترین عوامل رویارویی با رژیم صهیونیستی دانست و گفت که اگر فلسطینی‌ها متحد باشند، می‌توانند طرح الحاق کرانه باختری و معامله قرن ترامپ را شکست دهند.

رئیس دفتر سیاسی حماس لازمه ساماندهی صفوف ملت فلسطین را توافق بر سر تثبیت اصول ملی و مرجعیت و رهبری ملت فلسطین و راهبرد مبارزه با اشغالگران از طرق دیپلماتیک یا نظامی دانست.

هنیه از جمله اولویت‌های مقابله با طرح الحاق را تقویت روابط با عمق کشورهای عربی و اسلامی خواند و گفت: فلسطین یک مسئله عربی و اسلامی است و طرح الحاق هم چیزی است که تبعاتش می‌تواند همه منطقه را درگیر کند.

هنیه همچنین از کمک‌های قطر به ملت فلسطین در سایه محاصره رژیم صهیونیستی تقدیر کرد و گفت: به حق قطر عمق راهبردی مسئله فلسطین است.

انتهای پیام
captcha