جهاددانشگاهی خلأهای علمی را پر می‌كند
کد خبر: 3911919
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

جهاددانشگاهی خلأهای علمی را پر می‌كند

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور با بیان اینكه فعالیت‌های جهاددانشگاهی موجب رونق و پیشرفت كشور شده است، گفت: این نهاد به عرصه‌های مورد نیازی كه بعضاً به آن‌ها توجه نمی‌شود، ورود و خلأها را پر می‌كند.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به  پیش‌رو بودن سالروز تأسیس جهاددانشگاهی،‌ اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نهادهای نوپا و نوظهوری به وجود آمدند كه خدمات ویژه و منحصر به فردی ارائه كردند و عمدتاً شاخص‌های پیشرفت را در كشور در عرصه‌های مختلف رقم زدند.

وی اظهار کرد: قطعاً اگر بخواهیم به یكی از آن نهادهای انقلابی و نوظهور اشاره كنیم كه در ابعاد مختلف باعث رونق و پیشرفت كشور شده است، جهاددانشگاهی است كه با فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی كه بسیار حائز اهمیت است، نقطه عطفی در فعالیت‌های كشور بوده و در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده است.

شاهسونی بیان كرد: همان‌طور كه جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف و مورد نیاز كه بعضاً به آن‌ها توجهی نمی‌شود، ورود و سعی كرد این خلأها را پر كند، در بحث فعالیت‌های قرآنی نیز خبرگزاری بین‌المللی ایكنا را  راه‌اندازی کرد و در حقیقت ایكنا هم یک سلول بنیادین در عرصه فعالیت‌های قرآنی است كه بحمد الهی بسیار قوی و خوب در این زمینه فعالیت می‌کند.

وی با ابراز امیدواری از اینكه در آینده شاهد رشد و شكوفایی بیش از پیش جهاددانشگاهی خصوصاً در بخش فعالیت‌های قرآنی باشیم، از فعالیت‌های ایكنا در پوشش مناسب اخبار مؤسسه بیت‌الاحزان تقدیر و تصریح کرد:‌ این كار قطعاً موجب رونق و توسعه مؤسساتی نظیر بیت‌الاحزان شده است.

شاهسونی همچنین بر لزوم به‌كارگیری خبرنگاران افتخاری ایكنا در مراكز و مؤسسات قرآنی تأكید و اظهار کرد: به لحاظ محتوایی پیشنهادی برای ایكنا دارم؛ البته ایكنا در بسیاری از اوقات وارد مباحث چالش ‌برانگیز شده و نقاط قوت و ضعف فعالیت‌ها را شناسایی كرده است، اما خوب است كه پس از این با توجه به رویكرد جدید مجلس، ایكنا هم مقداری حالت نقادانه خود را قوی‌تر كند.

وی در پایان تصریح کرد: خبرگزاری ایكنا چشم و چراغ فعالیت‌های قرآنی كشور است و نهادی است كه نقاط قوت و ضعف این فعالیت‌ها را به خوبی می‌بیند. متأسفانه برخی از مشكلات نظیر بیمه فعالان قرآنی، بودجه‌های قرآنی، اعتبار مدرک مؤسسات قرآنی و غیره علی‌رغم اینكه بارها تذكر داده‌ایم، برطرف نشده است و خوب است كه ایكنا پیگیری بیشتری برای رفع این مشكلات از سوی مسؤلان داشته باشد.

انتهای پیام
captcha