اهداف جهاددانشگاهی بر اساس نیازهای جامعه به‌روزرسانی می‌شود
کد خبر: 3912780
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۷

اهداف جهاددانشگاهی بر اساس نیازهای جامعه به‌روزرسانی می‌شود

شهردار شیراز با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی از ابتدا تاكنون بیان کرد: به‌رغم اینکه جهاددانشگاهی در سال‌های نخستین پس از انقلاب بر اساس نیاز به تحول و جهت‌دهی به فضای فرهنگی و دانشگاهی کشور تشکیل شد، اما همواره اهداف و وظایف محوله را بر اساس نیازهای جامعه به‌روزرسانی کرده است‌.

به گزارش ایكنا از فارس، حیدر اسكندرپور، شهردار شیراز، عصر روز گذشته، 5 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی به فرمان امام راحل، فعالیت‌های این نهاد انقلابی را یادآور شد و بیان کرد: فعالیت و پویایی جهاددانشگاهی در سال‌های اخیر بیانگر این است که این نهاد به‌رغم اینکه در سال‌های نخستین پس از انقلاب بر اساس نیاز به تحول و جهت‌دهی به فضای فرهنگی و دانشگاهی کشور تشکیل شد، همواره اهداف و وظایف محوله را بر اساس نیازهای جامعه به‌روزرسانی کرده است‌.

وی با تأكید بر اینکه در شرایط امروز جامعه توجه به توسعه فرهنگی و بهره‌مندی از توان و استعداد سرمایه‌های غنی انسانی در کشور راهگشای بسیاری از مشکلات است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی نیز  این موضوع را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

اسكندرپور با اشاره به فعالیت‌های علمی و پژوهشی و فناوری جهاددانشگاهی تأكید كرد: توجه به نیازهای جامعه در حوزه‌های سلامت، درمان، صنعت، کشاورزی و سایر حوزه‌های درخور اهمیت از سوی جهاددانشگاهی این نهاد را به نهادی کارآمد و پویا در جامعه تبدیل کرده است. اهمیت اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در مراکزی همچون پژوهشکده رویان که وابسته به جهاددانشگاهی است به خوبی جایگاه برجسته این نهاد را نمایان می‌کند.

وی در ادامه به فعالیت‌ رسانه‌ای جهاددانشگاهی نیز اشاره و اظهار کرد: این نهاد با فعالیت در عرصه رسانه‌ای به خصوص با اداره خبرگزاری‌های ایكنا و ایسنا و نیز مرکز افکارسنجی ایسپا موفق شده است منابعی موثق برای اطلاع‌رسانی در اختیار مردم و جامعه قرار دهد.

اسكندرپور یادآور شد: در شرایطی که کشور با تحریم‌های بسیاری رو به رو است، بومی‌سازی بسیاری از تولیدات فنی و توسعه مرزهای دانش در دستور کار جهاددانشگاهی قرار گرفته که گامی مؤثر در راستای عبور از مشکلات کنونی و خودکفایی ایران اسلامی خواهد بود.

وی همچنین فعالیت‌های جهاددانشگاهی در استان فارس را ستود و بیان کرد: جهاددانشگاهی در استان فارس نیز همواره پیشگام فعالیت در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی بوده و با راه‌اندازی مراکز مختلف، انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با دانشگاه‌ها و سازمان‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی و اجرای طرح‌های پژوهشی کارنامه‌ای درخشان بر جای گذاشته است.

انتهای پیام
captcha