افتخار پدر فلسطینی به دختران روشندل قرآنی + عکس
کد خبر: 3912143
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲

افتخار پدر فلسطینی به دختران روشندل قرآنی + عکس

دو دختر نابینای فلسطینی توانسته‌اند قرآن کریم را حفظ کرده و موفقیت‌های بسیاری در زمینه تحصیلی و مراحل مختلف زندگی خود به دست آورند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «دار الحیاة»، «شمس» و «هنیه» دو دختر جوان فلسطینی اهل شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه هستند که نابینایی آنها مانع از پیشرفتشان نشده است و با وجود این نقض عضو با مشکلات زندگی جنگیده و موفقیت‌های بسیاری به دست آورده‌اند.
 
حاج «سهیل سلیمان ابوشحمه» پدر این دو دختر نابینای فلسطینی با مهر و عطوفت خود دستان دخترانش را گرفته و به سوی موفقیت و پیشرفت سوق داده و موفقیت آنها در تحصیل و حفظ قرآن کریم با وجود نابینایی‌شان، موجب افتخار پدر شده است.
 
هنیه 23 ساله که دوره متوسطه عمومی را با امتیاز 90 پشت سر گذاشته، در رشته اصول دین از دانشگاه اسلامی غزه با امتیاز 88.5 فارغ التحصیل شده‌ و دیپلم آمادگی تربیتی را با امتیاز 83.7 اخذ کرده است.
 
وی درباره زندگی خود می‌گوید: من از کودکی قرآن کریم را در مهد کودک حفظ می‌کردم اما به دلیل نابینایی توجه کافی نداشتم و مسئولان مهد کودک نمی‌توانستند با من تعامل برقرار کنند.
 
خانواده هنیه درباره حفظ قرآن به او سخت نگرفته‌اند، بلکه والدین او از طریق گوش دادن و تکرار، آیات قرآن را به او یاد می‌دادند. لذا هنیه به این طریق توانست پنج جزء نخست قرآن کریم را حفظ کند و در کلاس ششم نیز قرآن کریم به خط بریل در اختیار او قرار گرفت.
 
هنیه توانست پس از مدتی دوره‌های مقدماتی و عالی حفظ قرآن کریم و چند دوره آموزشی دیگر را به پایان رسانده و به سند متصل به رسول خدا (ص) در قرائت قرآن دست یابد. 
 
اما بلند پروازی‌های خواهر 18 ساله او «شمس» نیز کمتر از او نبود. شمس با وجود اینکه از جهت شرایط دشوار خانوادگی با خواهرش یکسان بود، توانست دوره متوسطه عمومی را با امتیاز 88.5 به پایان ببرد و در کلاس دهم نیز کل قرآن را حفظ کند.
 
شمس اشاره می‌کند که در کلاس یازدهم توانسته است به سند متصل به رسول اکرم (ص) در قرائت قرآن کریم دست یابد.
 
شمس درباره شرایط دشوار زندگی خود می‌گوید: در حالی که در خانواده ما 3 نفر نابینا هستند، اما همه زندگی طبیعی خود را با وجود شرایط اقتصادی بسیار دشوار ادامه می‌دهند.
 
وی ادامه می‌دهد که به دلیل شرایط دشوار خانواده نتوانسته است تحصیلات دانشگاهی داشته باشد چرا که منزل آنها تنها دو اتاق دارد که در یکی از اتاق‌ها 4 دختر خانواده زندگی می‌کنند و پسر این خانواده نیز علاوه بر نابینایی، به دلیل ابتلا به بیماری اوتیسم، توانایی سخن گفتن ندارد.
 
شمس در ادامه این گفت‌وگو از بی‌توجهی مسئولان و نهادهای ذی‌ربط شکایت کرده و می‌گوید که با وجود موفقیت و پیشرفت این دو خواهر و حفظ قرآن کریم، به زندگی آنها رسیدگی نمی‌شود.
 
گفتنی است، نوار غزه به دنبال محاصره رژیم صهیونیستی از 13 سال پیش تاکنون، در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برد و میانگین بیکاری و فقر در این منطقه به بیش از 70 درصد افزایش یافته است.

افتخار پدر فلسطینی به دختران قرآنی + عکس

افتخار پدر فلسطینی به دختران قرآنی + عکس

افتخار پدر فلسطینی به دختران قرآنی + عکس

آماده// افتخار پدر فلسطینی به دختران قرآنی + عکس

افتخار پدر فلسطینی به دختران قرآنی + عکس

انتهای پیام
captcha