موفقیت بانوی روشندل عربستانی در حفظ قرآن و ادبیات
کد خبر: 3912654
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

موفقیت بانوی روشندل عربستانی در حفظ قرآن و ادبیات

بانوی روشندل عربستانی با وجود مشکل جسمانی توانسته است قرآن کریم را به طور کامل حفظ و علاوه بر آن در سرودن شعر و نوشتن متون ادبی تبحر پیدا کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «عاجل»، «هدی عبده الطیب» دختر 32 ساله روشندلی است که نابینایی او را از رسیدن به آرزوی حفظ قرآن کریم باز نداشته و او توانسته است بر اساس فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) که می‌فرمایند: «بهترین شما کسی است که قرآن را بیاموزد و به دیگران نیز آموزش دهد»، قرآن را به طور کامل حفظ کند.
 
الطیب درباره شرکت خود در دوره‌های حفظ قرآن بیان کرد: بی‌شک همه مسلمانان عشق فراوانی به کلام وحی دارند و بر هیچ‌کس پوشیده نیست که قرآن کریم اهمیت به‌سزایی در سعادت مردم و اصلاح زندگی آنان دارد و این تأثیر تنها برای کسی که قرآن را حفظ می‌کند، نیست بلکه تمام جامعه از قرآن کریم تأثیر می‌گیرند.
 
وی افزود: چند سال پیش به عضویت یکی از مراکز حفظ قرآن درآمده است. در ابتدا قرآن را آموزش دیده و در مرحله دوم کلام وحی را به طور کامل حفظ و در مرحله سوم، محفوظات خود را تثبیت کرده و در این دوره توانسته است به امتیاز 99 دست یابد.
 
الطیب با توفیق خداوند و همکاری والدین خود و تلاش معلمان حفظ قرآن توانست با وجود نابینایی، کل قرآن را حفظ کند و به همین دلیل لقب «دختر حافظ قرآن» را کسب کرد. جمعیت «خیرکم لتحفیظ القرآن الکریم» عربستان که با برگزاری دوره‌های آموزشی به چند زبان مختلف برای نابینایان در مساجد و دارالقرآن‌ها فعالیت می‌کند، نقش بسزایی در آموزش حفظ قرآن به الطیب داشته است.
 
وی ادامه داد: قرآن را با مصحفی به خط بریل حفظ کرده و همچنین از شنیدن صوت قرائت قاریان بزرگ بهره برده است. وی همچنین علوم قرآن و احادیث پیامبر(ص) را همراه با حفظ قرآن آموزش دیده و مهارت‌های شعری و نثری خود را نیز توسعه داده است به طوری که تعجب بسیاری از افراد به‌ویژه کارشناسان زبان و ادبیات عرب را برانگیخته است.
 
این دختر نابینای عربستانی در پایان توصیه کرد: «عمر خود را غنیمت بشمارید و پیش از آنکه به خاطر فوت وقت و گذران لحظات بدون قرآن، حسرت بخورید، از فرصت خود استفاده کنید».
انتهای پیام
captcha