مفاهیم صحیفه سجادیه برای امروز بشر کاربرد دارد
کد خبر: 3913295
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
رایزن ایران در هم‌اندیشی کنگره امام سجاد(ع):

مفاهیم صحیفه سجادیه برای امروز بشر کاربرد دارد

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان در هم‌اندیشی کنگره امام سجاد(ع) گفت: مفاهیم صحیفه سجادیه برای امروز جامعه بشری کاربردی هستند و باید از معنویت موجود در فرازهای این اثر باارزش استفاده کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، روز گذشته، 7 مرداد در هم‌اندیشی وبیناری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) اظهار کرد: محبت اهل بیت(ع) در لبنان یک جنبه تاریخی دارد. مهر و محبت نسبت به اهل بیت(ع) مختص ما مسلمانان نیست. حتی اندیشمندان مسیحی نیز گام‌های بزرگی در این مسیر برداشته‌اند که از میان آنها می‌توان به مرحوم «جرج جرداق» با کتاب سه جلدی و تاریخی‌اش با عنوان «علی(ع)؛ صدای عدالت انسانی» یا مرحوم «سلیمان طنطاوی» و کتاب ارزشمندش در رابطه با امام سجاد(ع) اشاره کرد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان ادامه داد: امروزه نیز ما با اندیشمندان مسیحی بسیاری در لبنان روبرو هستیم که محب اهل بیت(ع) هستند و این محبت نشان از ارتباطی عمیق میان آنها و اهل بیت(ع) دارد که در نوشته‌ها و مکتوبات آنها قابل مشاهده است.

این مسئول فرهنگی بیان کرد: با توجه به اینکه محبت اهل بیت(ع) به ویژه در لبنان تنها به شیعیان اختصاص ندارد، می‌توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد؛ چرا که مهم است که ما بتوانیم امامان و بزرگان دین خود را از زبان دیگران معرفی کنیم و نباید این زنجیره را که پیشینه تاریخی دارد قطع کرد، بلکه باید از ظرفیت مسیحیت نیز در معرفی و شناساندن بزرگان دینی به ویژه حضرت سجاد با بلاغت موجود در صحیفه سجادیه بهره برد. مردم لبنان مردمی اهل بلاغت و فصاحت هستند و سخن بلیغ را می‌شناسند.

خامه‌یار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مباحث و چالش‌های فکری ایجاد شده در بحث کرونا و وبینارهایی که در این رابطه برگزار شده است، گفت: یکی از وبینارهایی که در این رابطه برگزار کردیم، به بحث «دعا و شفا» اختصاص داشت. شرایط و فضای امروز و چالش‌های فکری و فرهنگی موجود، مردم را به سمت و سوی معنویت می‌برد و آنها را از مادی‌گرایی دور می‌کند. بنابراین با استفاده از معنویت موجود در فرازهای صحیفه سجادیه که بسیار عمیق و قوی است، می‌توان این مفاهیم را به روزرسانی کرد.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: مفاهیم صحیفه سجادیه برای امروز جامعه بشری کاربردی هستند. لبنان از سویی مرکز نشر افکار و اندیشه‌ها و مرکز تبلیغ رسالات الهی است و از سوی دیگر به لحاظ پیشینه تاریخی، منطقه شامات محل ظهور و بعثت بسیاری از پیامبران اولوالعزم بوده است. از همین رو هر نوع حرکت و فعالیت دینی که در این منطقه انجام شود پژواک آن در جهان می‌پیچد.

انتهای پیام
captcha