رهبر انصارالله: اقدام سعودی در خصوص محدودیت حج جنایت علیه اسلام است
کد خبر: 3913706
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

رهبر انصارالله: اقدام سعودی در خصوص محدودیت حج جنایت علیه اسلام است

رهبر جنبش «انصارالله» یمن اقدام رژیم سعودی در محدود کردن مراسم حج امسال به شهروندان عربستانی را محکوم و تأکید کرد که این اقدام ریاض جنایتی بزرگ علیه اسلام و نتیجه ائتلاف آن با آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، «عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر انصارالله، شامگاه پنجشنبه طی سخنانی، عید قربان را به ملت و نیروهای مبارز یمن تبریک گفت و اظهار کرد که عید قربان امسال در سایه حوادث و رویدادهای سنگینی برگزار می‌شود که مهم‌ترین آن، توقف موسم حج امسال برای کشورهای جهان اسلام و تبدیل آن به یک مراسم نمادین است.

رهبر انصارالله یمن، محدود کردن مراسم حج امسال به حضور شمار بسیاری محدود را نقض صریح آیات قرآن کریم و زیر پا گذاشتن آداب و اصول حج، به عنوان یکی از فرایض واجب دانست.

وی افزود، محروم کردن مسلمانان کشورهای اسلامی از مراسم حج امسال و محدود کردن این مراسم به زائران یک کشور خاص اقدامی غیرقانونی تلقی می‌شود.

الحوثی اظهار کرد: تدابیری که امسال در خصوص مراسم حج اتخاذ شده جنایتی بزرگ و آشکار علیه بزرگ‌ترین رکن اسلام و نیز جنایت علیه بیت الله الحرام و احساسات مقدس و امت اسلامی است.

این رهبر یمنی در عین حال تأکید کرد: در تاریخ گذشته و معاصر بسیاری از بیماری‌های فراگیر و حوادث اتفاق افتاده ولی مراسم حج به این دلایل تعطیل نشد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی متذکر شد، اقدام خطرناک سعودی نشانگر بی‌اعتنایی رژیم سعودی به دین اسلامی و آیین‌ها و مقدسات آن است.

رهبر انصارالله یمن تصمیم رژیم سعودی به تعطیلی مراسم حج امسال را از پیامدهای منفی ارتباط ریاض با دشمنان اسلام و مسلمانان و نیز نتیجه ائتلافش با آمریکا و اسرائیل عنوان کرد.

الحوثی با بیان این‌که «هیئت رفاه و سرگرمی» عربستان سعودی نقشی ویرانگر و در تخریب ارزش‌ها و اخلاقیات ایفا می‌کند، یادآور شد که رژیم سعودی به این هیئت اجازه ازسرگیری فعالیت‌هایش را در شرایط کرونایی داد و این شیوع این ویروس مانعی برای فعالیت‌های آن نشده است.

وی بیان کرد: این جنایت علیه اسلام و آیین‌های آن نشان‌دهنده اوج سلسله جنایات رژیم سعودی از جمله توطئه علنی علیه مسجدالاقصی و اماکن مقدس در فلسطین و نیز علیه مردم مظلوم فلسطین است.

رهبر انصارالله گفت: ما جنایت سعودی در ممنوع کردن و دیگر جنایات این رژیم در حق مسلمانان کشورهای اسلام را محکوم می‌کنیم و از مسلمانان جهان می‌خواهیم رژیم سعودی را تحت فشار قرار دهند و مانع از آن شوند که این رژیم تدابیر و اقدامات غیرقانونی در حق بیت الله الحرام و آیین‌های حج و عمره اتخاذ کند.
انتهای پیام
captcha