مجموعه نشست‌های «ویژگی‌های خانواده علوی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3913956
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
از سوی پژوهشگاه رویان؛

مجموعه نشست‌های «ویژگی‌های خانواده علوی» برگزار می‌شود

عضو هیئت علمی و معاون آموزشی پژوهشگاه رویان از برگزاری مجموعه سخنرانی‌های «ویژگی‌های خانواده علوی؛ نقش و جایگاه آن در جهان رو به ظهور» در آستانه عید غدیر و چهلمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی خبر داد.

ویژگی های خانواده علوی برگزار می شودروح‌الله فتحی، عضو هیئت علمی و معاون آموزشی پژوهشگاه رویان، در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری مجموعه سخنرانی‌های «ویژگی‌های خانواده علوی؛ نقش و جایگاه آن در جهان رو به ظهور» از سوی شورای فرهنگی و معاونت آموزشی پژوهشگاه رویان خبر داد و گفت: این شورا با طراحی سخنرانی‌هایی با محوریت «ویژگی‌های خانواده علوی» درصدد برجسته کردن اهمیت تربیت عنصر شیعی، از جهت تفکر، تعقل و دانش‌افزایی است. باید بدانیم، مهم‌ترین ابزار نقش‌آفرینی افراد در جامعه شیعی در جریان ظهور، علم‌آموزی و دانش‌افزایی است.

وی در ادامه بیان کرد: سخنرانی‌های طراحی شده، از تاریخ تشیع، پیدایش و سیر تحولات آن آغاز و در نهایت به نقش دانش‌افزایی در پیشبرد اهداف اسلام منتهی می‌شود. با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، باید خودباوری علمی، روحیه اعتماد به نفس و علم‌آموزی را در جوانان تقویت کنیم. جوانان جامعه شیعی باید علم‌آموزی و دانش‌افزایی را خط مشی خود قرار دهند؛ این روحیه باعث افزایش قدرت ما به عنوان جامه شیعی، در جوامع جهانی می‌شود. پژوهشگاه رویان تحقق این هدف را با آموزش فرهنگی ممکن می‌داند.

معاون آموزشی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی ـ آموزشی پژوهشگاه رویان از سال گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: نشست‌های ویژگی‌های خانواده علوی، آغاز فعالیت‌های منسجم فرهنگی ـ آموزشی رویان محسوب می‌شود که فعالیتی ادامه‌دار نیز خواهد بود. مجموعه فعالیت‌های فرهنگی ـ آموزشی با محور؛ تربیت عنصر شیعی با ابزار علم و دانش، در قالب‌های رسانه‌ای و متن تدوین می‌شود و در دسترس افراد قرار می‌گیرد.

فتحی در تشریح جزئیات مجموعه نشست‌های ویژگی‌های خانواده علوی، گفت: این نشست‌ها از امروز 11 مردادماه، آغاز می شود و تا 16 مردادماه، به صورت وبینار و لایو اینستاگرام برگزار می‌شود.

وی شرکت در وبینار را ویژه پرسنل جهاددانشگاهی دانست و اظهار کرد:‌ علاقه‌مندان می‌توانند برای دستیابی به لینک وبینار به پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت آموزشی پژوهشگاه رویان به نشانی www.royan-edu.ir مراجعه کنند. همچنین داوطلبان می‌توانند هر یک از سخنرانی‌ها را از طریق صفحه اینستاگرامی پژوهشگاه به نشانی royan_edu@ نیز دنبال کنند.

فتحی عنوان نشست اول را که امروز، 11 مردادماه، ساعت 16 با حضور محمدحسین رجبی‌دوانی، برگزار می‌شود «تاریخ تشیع؛ پیدایش و سیر تحولات»‌ اعلام کرد و گفت:‌ یکشنبه 12 مردادماه ساعت 16 نیز نشست «هزار روز طلایی در تربیت و سرنوشت فرزندان علوی» با حضور حجت‌الاسلام سیدابراهیم راد، برگزار می‌شود.

وی به برگزاری نشست «نقش و جایگاه تفکر و تعقل در خانواده علوی» با حضور آیت‌الله احمد بهشتی، طی 13 مردادماه، ساعت 16 اشاره کرد و افزود:‌ نشست «روابط زناشویی در خانواده علوی» 14 مردادماه ساعت 16 با حضور سعید عزیزی و نشست «نقش و اثر دانش‌افزایی در پیشبرد اهداف اسلام» نیز پنج‌شنبه، 16 مردادماه، ساعت 16 با حضور محمد شجاعی برپا می‌شود.

ویژگی های خانواده علوی برگزار می شود

انتهای پیام
captcha