مرمت بنای تاریخی «کهنه قلعه» در حال انجام است
کد خبر: 3914579
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

مرمت بنای تاریخی «کهنه قلعه» در حال انجام است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر، با اشاره به مرمت بنای تاریخی «کهنه قلعه»، گفت: اجرای پی سنگی به طول ۲۳ متر در ضلع شرقی و پی بندی برج ضلع شرقی در حال انجام است.

مرمت بنای تاریخی «کهنه قلعه» در حال انجام استبه گزارش ایکنا از اردبیل، ایمانعلی ایمانی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر، ۱۴ مردادماه، اظهار کرد: پی سنگی به طول ۲۳ متر در ضلع شرقی و پی‌بندی برج ضلع شرقی کهنه‌قلعه در راستای صیانت و احیای این بنای تاریخی مهم شهرستان انجام می‌شود.
وی افزود: کهنه‌قلعه تحت شماره ۶۱۸ در فهرست آثار ملی در سال ۱۳۴۵ به ثبت رسیده است که این قلعه به دوره ساسانی بر می‌گردد و نشان از قدمت تاریخ و تمدن در این منطقه دارد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: سنگ نبشته‌ای به خط پهلوی ساسانی تنها کتیبه کشف‌شده در آذربایجان در جبهه شمال‌غربی این بنا اهمیت این قلعه و موقعیت استراتژیک آن را نشان می‌دهد.
ایمانی گفت: با توجه به اهمیت این بنای تاریخی ضلع شرقی قلعه در سال ۹۷ و ۹۸ با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال مرمت اضطراری شده تا جلوی تخریب آن گرفته شده و زمینه برای معرفی آن برای مردم منطقه و گردشگران فراهم آِید.
وی عنوان کرد: امسال با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و تخصیص ۳۰۰ میلیون ریال اجرای پی سنگی در ضلع شرقی و پی‌بندی برج ضلع شرقی در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha