حافظان قرآن بر فهم عاقلانه و کاربردی قرآن در زندگی تمرکز کنند
کد خبر: 3915220
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
حافظ کل قرآن:

حافظان قرآن بر فهم عاقلانه و کاربردی قرآن در زندگی تمرکز کنند

حافظ کل قرآن گفت: توصیه می‌کنم برای ادای حق قرآن باید تدبر همراه با قرائت و حفظ باشد به همین دلیل رهبر انقلاب هم بر فهم عاقلانه قرآن و کاربردی در عرصه اجتماعی تاکید دارند.

زارعیزینب زارعی، شرکت‌کننده رشته حفظ کل چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان قم در حاشیه این مسابقات در گفت و گو با ایکنا از قم، گفت: من از سه سالگی در مهد قرآن و با تشویق والدینم فعالیت قرآنی را آغاز کردم و بعد وارد مدرسه امام حسن(ع) شدم که شرط ورود آن حفظ جزء 30 بود.

وی افزود: در سه ساله اول ابتدایی 5 جزء را حفظ کردم و در مجموع ده سال طول کشید تا کل قرآن را حفظ کنم که البته طولانی بودن برای من سبب تقویت حفظم شده است؛ چون برخی حفظ یکساله رفتند ولی مرور زیادی لازم دارند تا تثبیت شود.

زارعی با بیان اینکه جایگاه اختصاص یافته برای مسابقات و سن و وضعیت سالن محل برگزاری زیبا و سنتی بود تصریح کرد: جدابودن محل داوران از متسابقین و صوت و پذیرایی خوب از دیگر ویژگی‌های اجرایی این مسابقات است که باید قدردانی شود.

این حافظ کل قرآن بیان کرد: حتی الفاظ قرآن کریم جذاب است و انسان را به سمت خود جذب می‌کند ولی از وقتی که به سمت تدبر رفتم این جذابیت بیشتر شد و همان طور که در روایات بیان شده اگر فردی در جوانی قرآن بخواند و با آن مانوس شود قرآن در گوشت و خونش آمیخته خواهد شد.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنم برای ادای حق قرآن باید تدبر همراه با قرائت و حفظ باشد به همین دلیل رهبر انقلاب هم بر فهم عاقلانه قرآن و کاربردی در عرصه اجتماعی تاکید دارند تا بتوانیم مشکلات فردی و اجتماعی را برطرف کنیم وگرنه در حق قرآن کوتاهی شده است.

زارعی تصریح کرد: در این دوره که عمده مادران در تربیت فرزندانشان دچار مشکل هستند حفظ قرآن وسیله ای برای کسب نورانیت و معرفت دینی صحیح است تا به جای آنکه صرفا با گفتن او را به مفاهیم دینی ترغیب کنیم توحید قرآنی را در وجودشان رسوخ دهیم.

یادآور می‌شود، چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه استان قم روزهای 15 تا 17 مرداد‌ماه در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعا در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام
captcha