موضوع اصلی در برپایی مراسم‌ محرم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است
کد خبر: 3915743
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

موضوع اصلی در برپایی مراسم‌ محرم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با تأكید بر اینكه مراسم‌ مذهبی تعطیل‌ناپذیر هستند، در عین حال خواستار رعایت دقیق پروتكل‌های بهداشتی در انجام این مراسم‌ شد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، شب گذشته، 19 مردادماه در گردهمایی مدیران هیئت‌های مذهبی استان با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص برپایی مراسم‌ محرم و صفر گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مراسم‌ مذهبی تعطیل‌ناپذیر هستند اما با رعایت مسائل بهداشتی می‌توان بهترین مراسم‌ مذهبی کشور را در فارس برگزار کرد.

وی، اصلی‌ترین موضوع در برپایی مراسم‌ ماه محرم و صفر را رعایت مسائل بهداشتی دانست و گفت: تمام مراسم‌ باید مزین به دعا و توسل برای از بین رفتن ویروس كرونا باشد.

آیت‌الله دژكام، هیئات مذهبی را لشكرهای امام زمان(عج) برشمرد و گفت: برای خشنودی امام زمان(عج) هم كه شده باید با رعایت مسائل بهداشتی، بهترین فرصت‌ را برای بهره‌برداری معنوی از این مراسم‌ برای مردم فراهم كرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینكه عاشورا بزرگترین واقعه مذهبی جهان است كه باید همواره آن را زنده نگه دارد، بر لزوم تبیین فلسفه عاشورا در مراسم‌ ماه محرم نیز تأكید كرد.

وی از مدیران هیئت‌های مذهبی و مداحان خواست تا تمام تلاش خود را برای برپایی مراسم‌های باشكوه و در عین حال با رعایت مسائل بهداشتی انجام دهند و گفت: نباید شاهد هیچ تخلفی در هیئت‌های مذهبی باشیم زیرا این مراسم‌ الگوهای برای نسل جوان است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس باز هم بر این نكته تأكید كرد كه مهم‌ترین چارچوب در مراسم‌ ماه محرم رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسك است.

انتهای پیام
captcha