فتوای مفتی مصر درباره نگهداری از سگ در خانه جنجال‌آفرین شد
کد خبر: 3917146
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

فتوای مفتی مصر درباره نگهداری از سگ در خانه جنجال‌آفرین شد

فتوای مفتی مصر درباره نگهداری از سگ در منزل و پرورش آن در شبکه‌های اجتماعی این کشور بحث‌برانگیز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، «شوقی علام»، مفتی مصر در یک برنامه تلویزیونی، که از شبکه صدی البلد این کشور پخش شد، به سؤالی درباره حکم پرورش سگ در منزل و اینکه آیا سگ نجس یا طاهر است پاسخ داد.

این مفتی اعلام کرد: دیدگاه علما درباره این امر با هم متفاوت است؛ بیشتر آنها معتقدند که سگ نجس است ولی طبق مذهب مالکی، که ما براساس آن فتوا می‌دهیم، سگ نجس نیست و طاهر است و زندگی با سگ مشکلی ندارد و اگر لباس‌های فرد با بزاق سگ تماس پیدا کند، نماز او اشکال ندارد.

عبدالله رشدی، امام و خطیب وابسته به وزارت اوقاف مصر در مسجد سیده نفیسه، درباره این سخنان در صفحه فیسبوک خود نوشت: مذهب مالکی و دیگر مذاهب متفق‌اند که پس از تماس لباس با بزاق سگ باید بزاق شسته شود، اما دیگر مذاهب بر خلاف مذهب مالکی معتقد به واجب بودن شستشوی لباس یا بدن هستند.

وی افزود: مذهب مالکی و دیگر مذاهب معتقدند که تماس با بزاق سگ وضو را باطل نمی‌کند. یعنی وضو صحیح است اما همه مذاهب معتقدند که باید بزاق سگ از روی لباس و بدن شسته شود.

این عالم دینی ادامه داد: مذهب مالکی و عموم مذاهب معتقدند که نگهداری سگ بدون توجیه شرعی مانند کمک به چوپانان، شکار و نگهبانی جایز نیست و نگهداری سگ در خانه به خاطر علاقه به آن مانع از ورود فرشتگان می‌شود.
انتهای پیام
captcha