وبینار «نقش زن و خانواده در گسترش فرهنگ عاشورا» در لبنان
کد خبر: 3917586
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
جمعه برگزار می‌شود؛

وبینار «نقش زن و خانواده در گسترش فرهنگ عاشورا» در لبنان

وبینار «نقش زن و خانواده در گسترش فرهنگ عاشورا» جمعه، 31 مردادماه، به همت رایزنی فرهنگی ایران در لبنان در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از لبنان، این وبینار به مناسبت ایام محرم جمعه 31 مرداد، ساعت 17:30 به وقت تهران از طریق نر‌م‌افزار زوم برگزار می‌شود و مؤسسه بین‌المللی عاشورا در برگزاری آن همکاری دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ محمدحسن اختری، رئیس مؤسسه بین‌المللی عاشورا و عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی ایران در لبنان، در وبینار حضور خواهند داشت و زینب محمد عیسی، روانشناس و رئیس مؤسسه سیده زینب(س) لبنان، میاسه شبع، رئیس کمیته بانوان نجف اشرف ـ سوئد و زهرا الموسوی، روانشناس و نویسنده کویتی کتاب «قراءة نفسیة فی واقعة الطف: خوانشی روانشناسانه از واقعه عاشورا» در آن سخنرانی می‌کنند.

خانم خوله القزوینی، رمان‌نویس و مشاور خانواده از کویت، فادیا الحسینی، نویسنده و روزنامه‌نگار تونسی و أمل سماحه، استاد جمعیت بانوان لبنان از دیگر سخنرانان وبینار خواهند بود و مریم میرزاده، نویسنده و مترجم، اجرای برنامه را بر عهده خواهد داشت.

«نقش زنان در تبیین ابعاد چالش‌های عقیدتی میان حق و باطل؛ حضرت زینب(س) به عنوان نمونه»، «فرهنگ عاشورا و چالش‌های فرهنگی»، «نقش مادر و همسر در تصمیم‌گیری‌ها و بازتاب آن در خانواده»، «مبارزه با استفاده ابزاری از زن با هدف از بین بردن بنیان خانواده، تقویت فرهنگ الگوگیری از حضرت زینب(س)»، «ویژگی‌های زنان سرشناس معاصر در حماسه عاشورا و راه‌های شناساندن آن‌ها با هدف الگوگیری زنان» و «عاشورا و فرهنگ صبر ـ نقش صبورانه زینب کبری» از محورهای سخنرانی مدعوین این وبینار اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha