کمک تاریخی مسلمانان کانادا به ساخت بیمارستان در اونتاریو
کد خبر: 3917915
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

کمک تاریخی مسلمانان کانادا به ساخت بیمارستان در اونتاریو

جامعه مسلمانان کانادا در اقدامی بی‌سابقه اعلام کردند مبلغ 5 میلیون دلار به ساخت بیمارستانی در استان اونتاریوی این کشور کمک می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مسلم لینک، جامعه مسلمانان کانادا اعلام کرده است برای کمک به نوسازی و توسعه مجموعه بیمارستانی Trillium Health Partners در شهر میسیسوگا در استان اونتاریو، پنج میلیون دلار کمک خواهد کرد.
 
این کمک از سوی «عبدالقیوم مفتی» عضو هیئت مدیره این بیمارستان و از رهبران اسلامی انتاریو و ندیم چودری و عطا قریشی از دوستان وی جمع‌آوری و سازماندهی می‌شود.

«داگ فورد» استاندار اونتاریو در سخنانی گفت: می‌خواهم از عبدالقیوم مفتی و جامعه مسلمانان به خاطر نشان دادن روح واقعی اونتاریو با این کمک سخاوتمندانه برای حمایت از قهرمانان عرصه بهداشت و سلامت، قدردانی کنم.
 
وی افزود: قدرت استان ما در تنوع عقاید، نژادها و ارزش‌های مشترک نهفته است و اکنون بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم.

همچنین «بونی کرامبی» شهردار میساسوگا گفت: می‌خواهم از جامعه اسلامی میساسوگا تشکر کنم که یک بار دیگر برای اینکه نشان دهند چقدر به شهر ما اهمیت می‌دهند، پیش‌قدم شدند. این امداد تاریخی کمک می‌کند یک گام به ساخت یک بیمارستان مدرن نزدیکتر شویم.
 
خانواده‌ها، شرکت‌ها، مساجد و نهادهای اسلامی کانادا سابقه‌ای طولانی در کمک به این مرکز و دیگر مراکز بهداشتی این کشور دارند.

عبدالقویم مفتی در سخنانی گفت: نیکوکاری در ذات دین ماست. پیامبر ما(ص) در حدیثی فرمودند: اگر با شکم سیر بخوابید و همسایه شما گرسنه باشد، مؤمن نیستید. بسیار خرسندیم که نام جامعه اسلامی به خاطر کمکی که با الهام از تعالیم پیامبر خود کرده است با این بیمارستان در یادها خواهد ماند. 
انتهای پیام
captcha