26 مهرماه؛ مهلت ارسال آثار به پویش «روضه‌های خانگی»
کد خبر: 3918170
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

26 مهرماه؛ مهلت ارسال آثار به پویش «روضه‌های خانگی»

پویش روضه‌های خانگی تا 26 مهر سال جاری، آماده دریافت آثار در دو بخش هنری و چندرسانه‌ای است.

پویش «روضه‌های خانگی» آغاز شدبه گزارش ایکنا، روضه‌های خانگی یکی از سنت‌های حسنه‌ در تعظیم شعائر حسینی با قدمتی دیرینه در بین شیعیان است که منشأ برکات تربیتی و اجتماعی گسترده‌ای از جمله آموزش احکام دینی و آشنایی با سیره اهل‌بیت(ع)، توسعه همدلی، ایجاد روحیه مشارکت و انسجام بین افراد جامعه، به‌ویژه در گروه‌های کوچک اقوام و همسایگان با محوریت اهل‌بیت(ع) می‌شد.
 
امسال با توجه به شرایط کنونی جامعه و شیوع بیماری کرونا و تحمیل محدودیت‌هایی در جامعه، ضرورت توجه به روضه‌های خانگی بیش‌ از پیش نمایان است، چراکه ممکن است افراد در جوامع به دلایل مختلفی مانند حفظ سلامتی خود یا دیگران، وجود افراد آسیب‌پذیر مانند سالمندان یا دارای بیماری خاص، دل‌تنگ روضه‌ اباعبدالله باشند ولی امکان حضور در مجالس عمومی برایشان فراهم نباشد؛ بر همین اساس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور جهت ترویج سنت حسنه روضه‌های خانگی و به‌منظور تعظیم شعائر الهی اقدام به راه‌اندازی پویش روضه‌های خانگی کرده است.
 
هدف از اجرای این طرح احیا و تقویت سنت حسنه‌ روضه‌های خانگی، ارائه الگوهای عملی سبک زندگی منبعث از قرآن کریم و سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت در ابعاد فردی و اجتماعی، تقویت همبستگی نظام خانوادگی و نظام همسایگی است.
 
علاقه‌مندان تا 26 مهر سال جاری، فرصت دارند تا آثار خود را در دو بخش هنری و چندرسانه‌ای به نشانی www.isqa.ir ارسال کنند.
 
محورهای بخش هنری شامل؛ پادکست، خوشنویسی، عکاسی، ویدئو، نقاشی، نقاشیخط و تایپوگرافی و محورهای بخش چندرسانه‌ای سخنرانی، معرفی کتاب  و نشست است. 
 
این پویش از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و با مشارکت خبرگزاری ایکنا، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 66402882 تماس گیرند و یا به پایگاه اطلاع‌رسانی پویش روضه‌های خانگی مراجعه کنند.
 
پویش «روضه‌های خانگی» آغاز شد
 
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha