انتشار خاطرات خواهر امام موسی صدر در «به رنگ صبر»
کد خبر: 3918583
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵

انتشار خاطرات خواهر امام موسی صدر در «به رنگ صبر»

کتاب «به رنگ صبر» ششمین جلد از مجموعه تاریخ شفاهی مؤسسه امام موسی صدر، مجموعه خاطرات و روایت‌های فاطمه صدر منتشر شد.

انتشار خاطرات خواهر امام صدر در «به رنگ صبر»به گزارش ایکنا؛ کتاب «به رنگ صبر» ششمین جلد از مجموعه تاریخ شفاهی مؤسسه امام موسی صدر و مجموعه خاطرات و روایت‌های فاطمه صدر، خواهر امام موسی صدر و همسر شهید سید محمدباقر صدر است که به تازگی منتشر شده است.
 
این کتاب به همت فاطمه نقوی گردآوری و تدوین شده و شامل ۳ فصل با عناوین «دیدار در تهران؛ خانه پدری»، «دیدار در نجف؛ زندگی مشترک» و «وقایع و رویدادها» است. در واقع این اثر روایت فاطمه صدر از خوشی‌های خانه پدری و دلخوشی‌های نجف در کنار همسر و فرزندان و محنت‌های این شهر روشن؛ از ریشه دواندن در خاک همسر و دل سپردن به رنج‌هایش است. شرح زندگی یک زن است تا جایی که به یاد آورده و منهای جا‌هایی که سعی کرده فراموش کند.
 
فاطمه نقوی در یادداشتی درباره انتشار کتاب نوشته است: «تصور می‌کردیم خاطرات خانم فاطمه صدر در فروردین ماه ۱۳۹۹، در نمایشگاه کتاب سی و سوم که مصادف با چهلمین سالگرد شهادت سیدمحمد باقر صدر و خواهر بزرگوارشان بنت الهدی می‌شد، رونمایی شود؛ در زمان حضور خانم صدر در ایران؛ وقتی هنوز قرنطینه و دوری از فرزندان طاقتشان را طاق نکرده بود که ایران را بگذارند و با استرس بیماری همه‌گیر نام‌آشنا به سرزمین خون دل خوردن‌های برادر، سید موسی، بروند.ولی گویا تقدیر چنین بود که کتاب خاطرات ایشان در روز‌های دهه اول محرم امسال از زیر چاپ بیرون بیاید. در روز‌هایی که سیاهپوش امام شهیدان در خانه مانده‌ایم و در انزوا مصیبت شهدای کربلا را مویه می‌کنیم. 
 
شاید خواندن این کتاب در ایام عزاداری بی‌تناسب نباشد. خواندن از زندگی و مرگ یکی از معاصرانی که همراه خواهر سرنوشتی داشت تداعی‌گر واقعه عاشورا. کسی که می‌گوید: این حرکت حسینی جدید می‌خواهد و زینبی دیگر.»
 
کتاب «به رنگ صبر» در ۵۵۶ صفحه و با قیمت ۷۵ هزار تومان منتشر شده است. سفارش آنلاین این کتاب تا ۱۰ شهریور با تخفیف ۱۵درصد عرضه می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha