سازش با رژیم صهیونیستی به حکم قرآن بی‌فرجام است
کد خبر: 3919377
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
نماینده جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا:

سازش با رژیم صهیونیستی به حکم قرآن بی‌فرجام است

«ناصر ابوشریف» اقدام برخی کشورهای مرتجع عربی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد: وجود آنها در گرو طرح آمریکایی ـ صهیونیستی است. این حکومت‌ها جزئی از آن‌ها شده‌اند و این سازش بی‌فرجام است.

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری ایکنا، به مناسبت پنجاه و یکمین سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی به بررسی جایگاه این مکان مقدس در میان امت اسلامی و اقدام ننگین برخی کشورهای عربی در سازش با رژیم صهیونیستی پرداخت.

وی با اشاره به نقش مسجدالاقصی در دنیای اسلام گفت: این مسجد شریف اولین قبله و سومین حرم مقدس مسلمانان است. مسلمانان ابتدا به سمت مسجد الاقصی نماز خواندند و این مکان شریف به حکم قرآن مقدس شمرده شده و از اماکن مهم عبادی بعد از مسجدالحرام و محل عروج پیامبر گرامی اسلام است. فلسطین و قدس سرزمین‌هایی هستد که خدای سبحان برکت را در آنها قرار داده است، همانگونه که در قرآن ذکر شده: «سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا: پاک و منزه است خدایی که در (مبارک) شبی بنده خود (محمّد) را از مسجد حرام (مکّه معظّمه) به مسجد اقصایی که پیرامونش را مبارک و پر نعمت ساختیم سیر داد تا آیات و اسرار غیب خود را به او بنماییم»(1/اسراء) همانگونه که مشاهده می‌کنید به طور صریح در قرآن به این مسجد اشاره شده نه اینکه مرجعی دینی فتوا داده باشد.

مسجد الاقصی کرامت و شأن قرآنی دارد

وی افزود: مسجد الاقصی آیه‌ای از آیات قرآن کریم است و هر کس از آن روی برگرداند گویی از قرآن کریم روی برگردانده است و در دین ما ایمان به قسمتی از قرآن و نفی قسمت دیگر آن کفر است. مسجد الأقصی فقط مختص فلسطینی‌ها نیست بلکه متعلق به تمام امت اسلامی است. فلسطینی‌ها همسایه مسجد الأقصی هستند و وظیفه آنها در قبال آن حفظ، عمران و نگهداری این مکان در برابر دشمن صهیونیستی است که اساساً مسجد را هدف قرار داده تا بتواند به جای آن معبد موهوم سلیمان را بنا کند، همچنین طرح مسیحی انجیلی که آمریکا آن را رهبری می‌کند و طبق اعتقادشان باید با تخریب مسجد و بنای معبد سلیمان شرایط برای نزول مسیح آماده شود چرا که در دیدگاه آن‌ها ضروری است قبل از آن که مسیح بتواند بازگردد و آخرالزمان فرا برسد، معبدی در قدس توسط قومی تازه احیا شده از یهودیان ساخته شود. بنابراین تمام امت اسلامی باید از ملت فلسطین دفاع کند تا جلوی این طرح صهیونیستی را بگیرد.

ناصر ابوشریف با اشاره به جایگاه مسجد الاقصی در تغییر معادلات کنونی و تحولات فلسطین با توجه به اینکه مسجد الاقصی الهام‌بخش خیزش‌ها بوده است، تصریح کرد: همان طور که می‌دانید مسجد الأقصی نقطه درگیری طرح صهیونیستی ـ غربی و اسلامی بوده و جایگاه بسیار مهمی در معادلات کنونی دارد به طوری که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند بر این منطقه با جابه‌جا کردن فلسطینی‌ها سیطره یابد و آخرین این تلاش‌ها معامله قرن ترامپ است که هدفش اعطای منطقه به یهودی‌ها است، همچین طرح عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر در همین راستا در حال پیشرفت است، اما همان طور که در قرآن کریم ذکر شده این درگیری و کشمکش فرجام و عاقبتی ندارد: «فَإِذَا جَاء وَعْدُ الآخِرَةِ لِيَسُوؤُواْ وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُواْ الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُواْ مَا عَلَوْاْ تَتْبِيرًا: پس همين كه وعده (فسادگری) دوّم فرا رسد (جنگجويان نيرومند و مؤمن را برای قلع و قمع شما می‌فرستيم) تا سيمای (نظامی و عزّت دنيوی) شما را زشت نمايند و (برای گرفتن قدرت) به مسجدالاقصی وارد شوند، همان گونه كه بار نخست وارد شدند تا آنچه را زير سلطه درآورده‌اند، به سختی ويران كنند»(7/اسراء). لذا مسجد الأقصی نقطه درگیری‌ها باقی خواهد ماند؛ همچنین محور عملیات آزادسازی فلسطین و پایان طرح صهیونیستی خواهد بود.

مهم‌ترین استراتژی فلسطینیان برای حفاظت از مقدسات اسلامی

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر مهم‌ترین استراتژی فلسطینیان برای حفاظت از مقدسات اسلامی در فلسطین چیست؟ گفت: حفاظت از مقدسات یعنی ایستادگی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی که تهدیدی برای فلسطین و منطقه است. این رژیم مسبب تمام ویرانی‌های منطقه با حمایت غرب است. استراتژی ما ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی و طرح غربی‌ها و تمام کسانی است که دنباله رو آنها هستند. بنابراین یکپارچگی مردم و گروه‌های مقاومت فلسطینی مسئله‌ای بسیار مهم است، همچنین وحدت محورهای مقاومت از جمله ایران و تمام ملت‌های مقاوم در برابر استکبار غرب حائز اهمیت است. این استراتژی مهم ما برای مقابله با هجوم رژیم اشغالگر و غربی‌ها است.

وی به حضور پررنگ مردمی در مسجد الاقصی به منظور پاسداری از مسجد در برابر شهرک‌نشینان صهیونیست، اشاره و تصریح کرد: قطعاً مردم فلسطین با وجود تنگناها و کمبود امکانات و محدودیت‌های موجود در مقابل توطئه جهانی اجرای طرح صهیونیست در قدس شریف به سرکردگی آمریکا مقاوم ایستاده‌اند و همه مردم فلسطین پیوسته و با تمام توان از مسجد الأقصی در برابر شهرک‌نشینان صهیونیست محافظت می‌کنند.

ناصر ابوشریف درباره روش‌های صهیونیسم برای حذف اهمیت مسجد الاقصی از اذهان مردم فلسطین گفت: همانگونه که قرآن کریم می‌فرماید «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ: مى‌خواهند نور خدا را با سخنان خويش خاموش كنند ولى خداوند نمى‏‌گذارد تا نور خود را كامل كند هر چند كافران را خوش نيايد». امکان ندارد اهمیت مسجد الأقصی را از قلب مسلمانان پاک کرد زیرا آیه‌ای از آیات قرآن کریم است. اهمیت مقدسات در قلب مسلمانان جای دارد و مهم‌ترین دلیل حفظ آن است. طرح صهیونیست ساختگی بوده و هدف آن نابودی فرهنگ ملت اسلامی است اما امت اسلامی در برابر آن خواهد ایستاد. حقیقت روزی خود را نشان خواهد داد و قدرت پوشالی آمریکا و صهیونیست را نابود خواهد کرد. ایمان داریم که حقیقت روزی به نفع ما خواهد بود و علیه آنها پیروز خواهیم شد، همانگونه که خداوند در قرآن کریم فرمود: «ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَأَمْدَدْنَاكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَجَعَلْنَاكُمْ أَكْثَرَ نَفِيرًا: سپس پیروزی بر آنان را به شما باز می‌گردانیم و شما را به وسیله اموال و فرزندان تقویت می‌کنیم، و نفرات [رزمی] شما را بیشتر می‌گردانیم». طرح صهیونیستی به فضل و اراده خداوند توسط پیکارگرانی بسیار سخت‌گیر از بین خواهد رفت و نمودی از آن همین حرکت‌های مقاومت در منطقه است.

وجود سازش‌کاران در گرو طرح آمریکایی ـ صهیونیستی است

نماینده جنبش جهاد فلسطین در پایان اقدام برخی کشورهای مرتجع عربی در عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد: با کمال تأسف برخی حکومت‌های دیکتاتور که نماینده ملت خود نیستند، خوب می‌دانند که وجود آنها در گرو طرح آمریکایی ـ صهیونیستی است. این حکومت‌ها جزئی از آن‌ها شده‌اند. همانگونه که در قرآن کریم ذکر شده «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَ النَّصارى‏ أَوْلِیاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمینَ: اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید! یهود و نصارى را ولّى(دوست و تکیه‏‌گاه) خود انتخاب نکنید! آنها اولیاى یکدیگرند و کسانى از شما که با آنان دوستى کنند از آنها هستند، خداوند جمعیّت ستم‌کار را هدایت نمی‌کند»(51/ مائده). این حاکمان دیکتاتور و مرتجع نماینده مردم نیستند بلکه مرتبط با طرح یهودی ـ صهیونیستی و مسیحی ـ انجیلی هستند که آمریکا سرکرده آنها است. مردم باید این حکومت‌های دیکتاتور و رژیم اشغالگر را سرنگون کنند همانطور که امت‌ها در گذشته طاغوت‌ها را برکنار کردند. همانگونه که ذکر کردم حقایق تاریخ به نفع ماست. این حکومت‌های ظالم نمی‌توانند تا ابد سکان حکومت را در دست داشته باشند و روزی مردم به پا می‌خیزند و حکومت طاغوت و رژیم صهیونیستی را سرنگون خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha