بیانیه احزاب سودان در مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل
کد خبر: 3919506
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹

بیانیه احزاب سودان در مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل

احزاب مختلف سودان ضمن مخالفت با هرگونه عادسازی این کشور با رژیم اشغالگر اعلام کردند که دیدار رئیس شورای انتقالی سودان و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یک خطای بزرگ سیاسی بود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، تعدادی از احزاب سودانی امروز پنجشنبه، ششم شهریورماه در بیانیه‌ای مشترک، هرگونه عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی را زیر پاگذاشتن اصول و معیارهای ملت سودان در حمایت از موضوعات عادلانه عنوان کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است که عادسازی روابط به معنای چرخش 180 درجه‌ای روابط خارجی سودان و کودتا علیه مواضع تاریخی این کشور است و به همین دلیل اتخاذ تصمیماتی در چنین ابعادی وسیع، در حوزه اختیار شورای انتقالی نمی‌گنجد.

احزاب سودانی همچنین تأکید کردند که نمی‌توان مواضع سودان درباره رژیم اشغالگر را با مقیاس پراگماتیک (عمل‌گرایانه) سنجید. مسائل مربوط به رهایی از استعمار و رد نژادپرستی و حاکمیت ملت‌ها، از «حقوق غیر قابل چانه زنی سیاسی است».

احزاب سودانی همچنین از نهادهای شورای انتقالی خواسته است که هرگونه ارتباط سری خود با رژیم اشغالگر را متوقف کنند و کشور را به سمت موضوعاتی که خلاف قوانین است، سوق ندهند.

احزاب مختلف سودان در بیانیه مشترک خود به دیدار عبدالفتاح البرهان رئیس شورای انتقالی سودان و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرده و آن را «اشتباهی بزرگ» خواندند.

در ادامه بیانیه تأکید شد که این دیدار از لحاظ سیاسی و اجرایی خطای بزرگی و خارج از اختیارات شورای انتقالی و نقض قانون اساسی بود و نباید تکرار شود.

انتهای پیام
captcha