فراخوان تجمع اعتراضی علیه سازش با اسرائیل در مراکش
کد خبر: 3923526
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

فراخوان تجمع اعتراضی علیه سازش با اسرائیل در مراکش

28 جمعیت غیردولتی مراکشی در بیانیه‌ای برگزاری تجمع اعتراضی برای همبستگی با ملت فلسطین و رد توافقنامه‌های عادی سازی با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، در بیانیه این جمعیت‌های مراکشی از مردم این کشور دعوت شده است که روز جمعه هفته جاری، تجمع اعتراضی با شعار «فلسطین امانت است و عادی سازی روابط، خیانت» در مقابل پارلمان مراکش برگزار کنند. این تجمع در محکومیت توافقنامه‌های خیانتکارانه و عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا برگزار خواهد شد.
 
در بیانیه جمعیت‌های مراکشی آمده است: این تجمع در راستای مقابله ملت مراکش با هرگونه تلاش برای از بین بردن مسئله فلسطین از جمله عادی سازی روابط و نفوذ صهیونیست‌ها به ساختار سیاسی کشورهای عربی و ساختار جوامع این کشورها برگزار می‌شود.
 
جمعیت‌های مراکشی تأکید کرده‌اند که مسئله فلسطین برای ملت مراکش یک مسئله ملی همیشگی محسوب می‌شود.
 
روز سه‌شنبه هفته جاری دو کشور امارات و بحرین توافقنامه عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را در کاخ سفید و تحت نظارت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و با نادیده‌ گرفتن خشم ملت‌های عرب امضا کردند.
 
بدین ترتیب، امارات و بحرین نیز به دو کشور مصر و اردن که به ترتیب در سال‌های 1979 و 1994 میلادی معاهده سازش با اسرائیل را امضا کردند، پیوسته‌اند.
انتهای پیام
captcha