جهاد اسلامی: بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر(ص) اقدامی تروریستی است
کد خبر: 3920830
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

جهاد اسلامی: بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر(ص) اقدامی تروریستی است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر(ص) از سوی نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» را اقدامی تندور، افراط‌گرایانه و تروریستی دانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «دنیا الوطن»، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، امروز، 14 شهریورماه، در واکنش به اقدام موهن شارلی ابدو تأکید کرد: این نشریه فرانسوی همچنان بر دشمنی خود با اسلام و مسلمانان اصرار می‌ورزد و برای توجیه جنایت‌ها و نژادپرستی خود، به بهانه آزادی بیان متوسل می‌شود.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این بیانیه اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را که حاضر به محکوم کردن اقدام شارلی ابدو نشد و آن را از مصادیق آزادی بیان دانست، به شدت محکوم کرد و آن را اظهاراتی وقیحانه و کینه‌توزانه دانست.

در این بیانیه آمده است: اقدام این نشریه فرانسوی در توهین به پیامبر(ص) ناشی از آزادی بیان و عقیده نیست، بلکه انعکاس کینه نسبت به اسلام و مسلمانان است.

جنبش جهاد اسلامی با اشاره به اظهاراتی که تلاش می‌کنند توهین به مقدسات و پیامبران را با بهانه‌هایی مانند آزادی بیان توجیه کنند، اعلام کرد: این اظهاراتی کینه‌توزانه است و توهین به پیامبران، خودِ تروریسم است و دیگر اینکه توهین به دین، مقدسات و پیامبران جنایت علیه بشریت به بهانه آزادی بیان است.

در این بیانیه تأکید شده است که انتشار هرگونه کاریکاتور، خبر، تصویر، یادداشت از طریق هرگونه رسانه‌ای در جهان علیه دین حنیف اسلام یا پیامبر (ص) یا پیامبران دیگر امری محکوم است.
 
این جنبش فلسطینی در ادامه مسلمانان در سراسر جهان را به رد توهین به پیامبر اسلام (ص) فراخواند و درباره افتادن در باتلاق فتنه‌ها هشدار داد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پایان از سازمان‌ها و نهادهایی که ادعای تأمین امنیت و حمایت از حقوق بشر و مقابله با نفرت‌پراکنی و تروریسم دارند را خواست که به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کنند.

نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» هفته جاری بار دیگر اقدام به انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص) کرد.
انتهای پیام
captcha