بیانیه شورای جهانی جوامع مسلمان درباره پرونده متهمان حمله به شارلی ابدو
کد خبر: 3922104
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

بیانیه شورای جهانی جوامع مسلمان درباره پرونده متهمان حمله به شارلی ابدو

شورای جهانی جوامع مسلمان در بیانیه‌ای درباره روند قضایی رسیدگی به پرونده متهمان حمله به دفتر شارلی ابدو در سال 2015 به دلیل توهین این روزنامه به ساحت نبی مکرم اسلام(ص) تأکید کرد که شورای قضایی فرانسه در این باره شفاف عمل کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری العین، شورای جهانی جوامع مسلمان در پی آغاز محاکمه عاملان حمله به دفتر شارلی ابدو در فرانسه این بیانیه را منتشر کرد، این حادثه 7 ژانویه 2015 به دلیل توهین این نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر(ص) با انتشار کاریکاریکاتورهای توهین آمیز روی داد.

این شورا انتشار مجدد کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر (ص) را محکوم کرد و از موضع شورای مسلمانان فرانسه در برابر موضوع بازنشر کاریکاتورهای توهین آمیز و اتخاذ موضع عاقلانه و میهن پرستانه از سوی این شورا به منظور مصونیت مسلمانان فرانسه از خطر ایدئولوژی افراطی و تلاش برای اصلاح کلیشه‌ها درباره اسلام و جوامع مسلمان قدردانی کرد.

شورای جهانی جوامع مسلمان همچنین بر برداشتن گام‌های جدی در زمینه عدم تحقیر ادیان، احترام به عقاید و دعوت به صلح، همزیستی و بخشش‌های اجتماعی و انسانی تأکید کرد تا کرامت انسانی حفظ و احترام به عقاید انسان‌ها محقق شود.

این شورا همچنین بر لزوم ارتقای اصول برادری انسانی، همزیستی، مدارا و انسجام جامعه در همه کشورها و تثبیت ارزش‌های اعتدال و گفت‌وگو تأکید کرد تا تعصب‌های بی جای دینی و خصومت با اسلام از طریق نشر صلح و همزیستی مسالمت آمیز پایان یابد.

شورای جهانی جوامع مسلمان در حالی این بیانیه را منتشر کرده است که در آن رفتار اسلام ستیزانه اخیر شارلی ابدو در بازنشر کاریکاتورهای توهین کننده به ساحت پیامبر(ص) کمتر مورد توجه قرار گرفته و تنها به یک محکومیت در این زمینه اکتفا شده و تمجید از رفتار قضایی فرانسه در آن بیش از هر چیز پر رنگ است.

انتهای پیام
captcha