رفتار معقولانه و نشر سیره نبوی؛ راه مقابله با اسلام‌ستیزی در غرب
کد خبر: 3921022
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
خطیب جمعه منامه بیان کرد:

رفتار معقولانه و نشر سیره نبوی؛ راه مقابله با اسلام‌ستیزی در غرب

امام جماعت مسجد «احمد الفاتح» بحرین توهین به پیامبر اسلام(ص) را موجب دامن زدن به فتنه و نفرت‌انگیزی دانست و تأکید کرد: مسلمانان با گسترش سیره خاتم الانبیاء با استناد به کتب صحیح و موثق به مقابله با حملات مغرضانه غربی‌ها بروند.

به گزارش ایکنا و به نقل از روزنامه اخبار الخلیج بحرین، شیخ «عدنان بن عبدالله القطان»، خطیب جمعه مسجد جامع «احمد الفاتح» در منامه دیروز، 14 شهریورماه در خطبه‌های جمعه ضمن محکوم‌کردن توهین‌های مکرر غربی‌ها به ساحت پیامبر اعظم (ص) بر ضرورت انتشار هر چه بیشتر سیره واقعی آن حضرت در جهان تأکید کرد.

وی سیره پیامبر اسلام(ص) را الگویی برای همه انسانیت برشمرد و گفت: «سیره خاتم الانبیا یک سیره مطالعه شده و برجسته است و به گواه نویسندگان و فرهیختگانی هم که مسلمان نیستند، در تاریخ بی نظیر است».

شیخ القطان با بیان اینکه دین اسلام از تعرض به دیگر ادیان بازداشته است، افزود: «این موضوعی است که در نص صریح قرآن و سنت پیامبر(ص) ثابت شده است، زیرا مسلمانان به همه پیامبران احترام می‌گذارند و این یک دستور الهی است که هر مسلمان از آن اطاعت می‌کند».

خطیب جمعه منامه تصریح کرد: «توهین‌های مكرر به سیره پیامبر (ص) تخلف از همه ارزش‌ها و اخلاقیاتی است كه مبانی احترام به ادیان و عقاید بر اساس آنها بنا شده است و چنین رفتاری پیش از توهین به پیامبر(ص)، توهین بزرگی به جوامع مسلمان محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه آزادی عقیده و بیان به عنوان وسیله‌ای برای حمله، توهین و تحریف اسلام و پیامبر آن با حفظ حریم خصوصی دیگران تناقض دارد، گفت: «مردم خردمند جهان باید به مقابله با این رفتارهایی بروند که به فتنه و نفرت دامن می‌زند».

خطیب جمعه مسجد احمد الفاتح همچنین بر اهمیت رفتار معقولانه در برابر این توهین‌ها و تلاش برای برجسته سازی و انتشار سیره پیامبر(ص) براساس كتاب‌های صحیح و دفاع از پیامبر اسلام با استدلال و دلیل تأکید كرد.

شارلی‌ابدو یک مجله فکاهی چپ‌گرای فرانسوی و ماهیت کاری آن هتاکی است و از نظر محتوا به شدت ضدمذهب تلقی می‌شود، اخیرا بار دیگر با انتشار کاریکاتور به ساحت پیامبر(ص) توهین کرد، این نشریه در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ کاریکاتورهایی را با موضوع پیامبر اسلام (ص) منتشر کرد که باعث شد مسلمانان کشورهای اسلامی در اعتراض به این اقدام تظاهرات کنند.

انتهای پیام
captcha