مشارکت 50 مبلغ تایلندی در دوره آموزشی الازهر
کد خبر: 3920940
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

مشارکت 50 مبلغ تایلندی در دوره آموزشی الازهر

50 مبلغ و امام جماعت مساجد از کشور تایلند در دوره تخصصی آموزشی سازمان بین‌المللی دانش‌آموختگان الازهر، که به صورت مجازی برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، این دوره آموزشی یک ماهه که پنجشنبه، 13 شهریورماه، به کار خود پایان داد، از طریق ویدئوکنفرانس و با حمایت احمد الطیب، شیخ الازهر، برگزار شد.
 
جمال ابوالسرور، رئیس مرکز اسلامی ـ بین‌المللی مطالعات و تحقیقات جمعیت دانشگاه الازهر، از نقش سازمان دانش‌آموختگان مرکز اسلامی الازهر در تربیت و آموزش مبلغان جهان اسلام براساس شیوه‌های مدرن و تلاش برای ارتقای عملکرد و توسعه آگاهی فرهنگی آن‌ها تمجید کرد.

وی گفت: تلاش‌های این سازمان در تربیت مبلغان و ائمه مساجد سبب شده که آن‌ها بتوانند با رویکردها و شیوه‌های افراط‌گرایی مقابله کنند و اسلام میانه‌رو را در کشور خود ترویج دهند.

اسامه یاسین، نائب رئیس شورای اداری سازمان دانش‌آموختگان الازهر، نیز در این باره اظهار کرد: این سازمان برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود، یعنی انتقال پیام الازهر به تمامی وعاظ، مبلغان و ائمه مساجد جهان اسلام، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند و این امر مهم را از طریق برگزاری دوره‌های تخصصی دینی و تدوین برنامه‌ها مطابق با واقعیت‌ها و اقتضائات زمان دنبال خواهد کرد.

فیصل لیوان، رئیس شعبه تایلند سازمان جهانی دانش‌آموختگان الازهر، هم از نقش این سازمان در مبارزه با خشونت، تعصب و نفرت و اشاعه ارزش‌های محبت و هم‌زیستی مشترک در سراسر جهان تقدیر کرد.

انتهای پیام
captcha