رفتار اسلام‌هراسانه با مغازه‌دار مسلمان در نیوزیلند
کد خبر: 3921943
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶

رفتار اسلام‌هراسانه با مغازه‌دار مسلمان در نیوزیلند

فیلمی منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که یک مغازه‌دار مسلمان در نیوزیلند مورد حمله لفظی و اسلام‌ستیزانه یک مشتری قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از NZ Herald، این مغازه‌دار مسلمان که نورالدین عبدالرحمان نام دارد سه‌شنبه،18 شهریورماه، مورد حمله لفظی یک مشتری قرار گرفت. این زن بعد از سؤال از عبدالرحمن در مورد دینش و پس از شنیدن پاسخ وی، که مسلمان و اتیوپیایی است، از اسلام به عنوان دینی شرارت‌آمیز یاد کرد.

این زن به عبدالرحمان گفت: شما می‌دانید که چرا من فکر می‌کنم مسلمان بودن شرم‌آور است، زیرا شما به قرآن و جهاد خود ایمان دارید و می‌توانید دروغ بگویید.

عبدالرحمان که در سال 2008 وارد نیوزیلند شده و مدرک کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل را از دانشگاه ویکتوریا اخذ کرده، از این زن پرسید که چرا مسلمانان نیوزیلند را تهدید می‌داند و چرا معتقد است که آنان مسئول جنایات خارج از کشور هستند.

این زن در پاسخ به این سؤالات او با توهین به قرآن، تلاش كرد که همه مسلمانان را مقصر قتل‌های خارج از نیوزیلند معرفی كند و ادعا کرد که در همان هفته [با حمله مسجد کرایست‌چرچ] 300 مسیحی در آفریقا به دست مسلمانان قتل عام شدند.

در نهایت بعد از 15 دقیقه عبدالرحمن از این زن خواست که آنجا را ترک کند. این مغازه‌دار مسلمان به روزنامه «نیوزلند هرالد» گفت که هنوز هم با موارد زیادی از نژادپرستی و اسلام‌هراسی روبه‌رو می‌شود.

وی افزود: من یک مهاجر هستم که سعی می‌کنم کارهایم را انجام دهم ... بیشتر مردم نیوزیلند افراد بزرگی هستند. با این حال، برای افرادی مانند من حوادثی از این دست فقط در یک روز نیست، بلکه بسیار اتفاق می‌افتد. پس از حملات کرایست‌چرچ، زنی در مرکز خرید با دختر 7 ساله من به دلیل داشتن حجاب بدرفتاری کرد. این اتفاق جزء زندگی روزمره است.

عبدالرحمن گفت: او این ویدئو را ارسال کرده است زیرا از دست نژادپرستان خسته شده و می‌خواهد تبعیضی را که هر روز با او روبه‌روست به نیوزیلندی‌ها نشان دهد.

رفتار اسلام‌هراسانه با مغازه‌دار مسلمان در نیوزیلند

انتهای پیام
captcha