در صورت ادامه محاصره ملت یمن به اهداف عربستان ضربه می‌زنیم
کد خبر: 3921962
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
ارتش یمن:

در صورت ادامه محاصره ملت یمن به اهداف عربستان ضربه می‌زنیم

نیروهای مسلح یمن به دنبال حمله دقیق امروزشان به اهدافی حساس در فرودگاه «أبها» در جنوب عربستان اعلام کردند اگر محاصره ائتلاف سعودی علیه ملت یمن ادامه یابد، همچنان به اهدافی مهم در عربستان ضربه می‌زنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبکه المسیره، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تأکید کردند که اگر عربستان به محاصره یمن ادامه دهد، نیروهای یمنی به اهداف مهم و حیاتی عربستان ضربه خواهند زد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن حملات خود را به فرودگاه بین‌المللی ابها در عربستان ادامه خواهند داد و هر چقدر تجاوز و محاصره یمن ادامه داشته باشد، عملیات ما هم ادامه و گسترش می‌یابد.

یگان پهپادی یمن صبح امروز چهارشنبه برای سومین روز متوالی «اهداف حساسی» در فرودگاه ابها را  با چند پهپاد از نوع «صماد ۳» هدف قرار داد.

ائتلاف سعودی از فرودگاه‌ أبها در جنوب عربستان با وجود اینکه یک فرودگاه غیرنظامی است، برای فعالیت‌های نظامی علیه یمن استفاده می‌کند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس‌جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

تجاوز و محاصره سعودی ـ آمریکایی به یمن هیچ کدام از اهداف متجاوزان را محقق نکرد و تنها به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، تخریب زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار منجر شده است.

انتهای پیام
captcha