هدف جریان هتک حرمت به مقدسات اسلامی برجسته‌نشدن سناریوی عادی‌سازی روابط است
کد خبر: 3922964
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
محمدحسن قدیری ابیانه:

هدف جریان هتک حرمت به مقدسات اسلامی برجسته‌نشدن سناریوی عادی‌سازی روابط است

سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه همزمانی توطئه‌چینی علیه جهان اسلام با اوج گرفتن اقدامات اسلام‌هراسانه یا ایران‌هراسانه در غرب مسبوق به سابقه است، گفت: اقدام اخیر نشریه شارلی ابدو و هتک حرمت پیامبر(ص) نیز در عین حال که برای ایجاد تنفر نسبت به اسلام است اما سناریوی تحت مدیریت صهیونیست‌ها با هدف برجسته نشدن موضوع عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل است.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک، در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره تکرار توهین به پیامبر(ص) و قرآن کریم در غرب و ارتباط و همزمانی این اتفاق با تسریع روند عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل گفت: صهیونیست‌ها بر رسانه‌‌های غربی حاکمیت دارند و نفوذ بسیار زیادی در آنها دارند و حداقل این است که سیاست خاورمیانه‌ای رسانه‌های غربی را مشخص می‌کنند و دولتمردان غربی اگر هم بخواهند نمی‌توانند کاری در مقابل صهیونیست‌ها انجام دهند.

قدیری ابیانه اظهار کرد: صهیونیست‌ها از دو مؤلفه قدرت‌آفرین ثروت و رسانه بهره‌مند هستند و هر کسی در غرب بخواهد در رأس حکومت قرار بگیرد و به عضویت پارلمان دربیاید عملاً بدون حمایت صهیونیست‌ها نمی‌تواند موفق شود. لذا برای کسب قدرت در سطح دولت و مجلس رقابتی در بین احزاب غربی برای ارائه خدامات بیشتر به صهیونیست‌ها وجود دارد.

مدیریت صهیونیست‌ها بر توطئه اهانت به پیامبر(ص)

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: از طرفی صهیونیست‌ها خود را محدود به یک حزب یا جریان در هر کشور غربی نکرده و بین همه جریان‌ها یارگیری می‌کنند. به همین دلیل است که با وجود تفاوت رویکرد احزاب سیاسی در کشورهای غربی اما اکثر آنها در مواجهه با رژیم صهیونیستی موضع مشترک و حمایتی دارند و کمتر از این رژیم انتقاد می‌کنند.

سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک ابراز کرد: تکرار اهانت‌ها به ارزش‌های اسلامی که توسط صهیونیست‌ها مدیریت می‌شود نیز در چارچوب طرح کلان اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی با هدف رویگردانی مردم از اسلام و ایجاد تنفر از این دین در غرب است تا کسی حتی برای مطالعه و آشنایی با اسلام ترغیب و کنجکاو نشود.

قدیری ابیانه تصریح کرد: نکته مهم و ظریف در این رابطه آن است که هر بار توطئه‌ای در جهان اسلام می خواهد انجام شود تبلیغات ضد اسلامی یا ضد ایرانی اوج می‌گیرد تا آن خیات و توطئه علیه جهان اسلام و به نفع صهیونیست‌ها تحت‌الشعاع قرار گرفته و برجسته نشود که در مورد اخیر خیانت امارات و بحرین به آرمان فلسطین با اعلام عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با هتک حرمت پیامبر(ص) و قرآن کریم در سوئد و فرانسه همزمان شده است.

عادی‌سازی روابط؛ ضمانت تداوم حمایت آمریکا از اعراب

وی ادامه داد: حتی یکی از مقامات امارات اعلام کرده اگر اسرائیل وارد جنگ با حماس شود خدشه‌ای به این روابط ایجاد نمی‌کند. این به خاطر آن است که مقامات این کشورها به مردم خود متکی نیستند و حفظ موقعیت خود را به حمایت آمریکا گره زده‌اند و می‌دانند برای تداوم حمایت‌‌های آمریکا باید در خدمت رژیم صهیونیستی باشند و لذا عادی‌سازی روابط با اسرائیل را ضمانت ادامه پشتیبانی آمریکا از حکومت‌های‌شان تلقی می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: مسئله جالب این است که امارات برای داشتن رابطه با اسرائیل می‌توانست امتیاز بگیرد اما امتیازات زیادی هم به آنها داده است به گونه‌ای که کنترل صهیونیست‌ها بر اوضاع اطلاعاتی امارات و بحرین تثبیت شده و حتی امارات در جزیره‌ای که در جنوب یمن به اشغال خود درآورده، پایگاه‌هایی در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده تا آنها رفت و آمدها در دریای سرخ را کنترل کنند.

وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی برای اینکه فشار زیادی از سوی افکار عمومی ملت‌های مسلمان به حکومت‌‌های عربی به خاطر آشکار کردن روابط با اسرائیل وارد نشود سناریوی تکراری توهین به مقدسات اسلامی و پیامبر اکرم(ص) را توسط مجله «شارلی ابدو» کلید زد.

بالابردن هزینه اقدامات توهین‌کنندگان

قدیری ابیانه بیان کرد: هرچند در جهان اسلام واکنش‌های مناسبی به اسلام‌هراسی اخیر نشان داده شد، اما این واکنش‌ها به نوعی به شهرت این مجله می‌افزاید و بهترین و مؤثرترین راهکار بالا بردن هزینه این توهین‌هاست که می‌تواند امنیت توهین‌کنندگان را هم شامل شود.

وی تأکید کرد: وقتی بزرگان از توهین به مقدسات اسلامی سخن می‌گویند دیگران باید بدانند حکم توهین‌کنندگان به مقدسات اسلامی چیست و قطعاً اقداماتی توسط مسلمانان در سراسر جهان برای ضربه زدن به اهانت‌کنندگان به پیامبر (ص) انجام خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: در این میان رئیس‌جمهور فرانسه این توهین را مصداق آزادی بیان اعلام می‌کند، اما در همین کشور مدعی آزادی بیان تحقیق و اظهار نظر مخالف دیدگاه رسمی درخصوص هولوکاست و تعداد کشته‌های یهودی در جنگ جهانی دوم، ممنوع و خط قرمز است. همین نوع اظهارنظرهای دولتمردان غربی در حقیقت چراغ سبزی به توهین‌کنندگان به اسلام و جریان اسلام‌هراسی در این کشورهاست.

وی ادامه داد: لذا یکی از کارهایی که باید از صلیب سرخ جهانی مطالبه و بر آن اصرار شود این است که لیست افراد کشته شده در اردوگاه‌های نازی رسماً منتشر و اعلام شود و این مسئله ای است که صهیونیست‌ها به شدت با آن مخالفند زیرا همه ادعاهای آنها را در خصوص شش میلیون کشته یهودی زیر سؤال می‌برد.

سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک ابراز کرد: لذا هم نباید گذاشت خیانت امارات و بحرین و سایر کشورهای عربی تحت‌الشعاع اقدامات اسلام‌هراسانه غربی‌ها قرار گیرد و بر روی افکار عمومی این کشورها و مجموعه جهان اسلام کار رسانه‌ای، تبیینی و تبلیغی انجام شود و از طرفی هم مقابله‌ با توهین به ارزش‌های اسلامی در جهان اسلام در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حقوقی و حتی امنیتی به طور جدی پیگیری شود.

قدیری ابیانه در پایان تصریح کرد: مسلمانان جهان باید بدانند اگر فتوای امام خمینی(ره) را درباره هر کسی که عامدانه به مقدسات اسلامی توهین می‌کند اجرا کنند ریشه این اهانت‌ها خشکیده می‌شود و حداقل با ترس‌آفرینی نسبت به عواقب هتک حرمت به ارزش‌‌‌های جمعیت میلیاردی مسلمانان، بازدارندگی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام
captcha